Thermenland Trophy 2011 - Fehring (Rakousko, 2.-3.4.)
04.04.2011 22:45Potom co jsme začátek sezóny řádně zajedli, bylo potřeba i potvrdit, že jsme závodníci a tedy jet závodit. Protože startovat je třeba ve velkém stylu, volba padla na Rakouský Fehring vzdálený kolem 500km od Prahy. Vystavili jsme dvě posádky, jedna jela v pátek v podvečer zkontrolovat Bratislavu (jízlivé poznámky druhé posádky, že jsme "tam jeli stejně jen kvuli ženskejm" jsou sprosté pomluvy) a druhá v noci z pátka na sobotu. Petičlený značne nevyspalý team se setkal ve Fehringu kolem deváté ráno.
Protože první závod je trošku speciální, byl tento organizovaný jako dvoudenní s tím, že kompletně celá sobota je určená pro volný tréning se zapnutou časomírou. Díky tomu, že jsme letos všichni pořídili i elektro buggy, tak zhruba dvě minuty po příjezdu už se první proháněla po trati. Trať ve fehringu patří k menším a zábavnějším, po dlouhé rovince následuje obří skok, který je potřeba správně trefit. V průběhu víkendu se jeho nájezd měnil a bylo potřeba nalézt tu správnou stopu, každopádně tento skok měl na svědomí hodně ulomených ramen. Dále je na trati mostík a tunel pod ním, dlažbou vydlážděná zatáčka naprosto bez gripu a pár záludných technických pidi skoků.
V sobotu jsme se snažili odjet co největší množství kol a vyladit technické problémy, které provázejí start sezóny. Bohužel ty pravé přisly až druhý den ostrého závodu. V sobotu někteří odjezdili kolem dvou set kol a postupně si zvykali na trať a ruce si vzpomínaly na to, co dělat když auto letí vzduchem.
Po vyspání se v malebném blízkém penzionu mohl začít závod. Byl rozdělen na tři kategorie. E-buggy, Sport-buggy (jakásy obměna hobby pokud jsem dobře pochopil) a Top-Buggy, kam nás jako zahraniční hvězdy zařadili. Minimálně v mém případě to byl hrubý omyl, ale co se dá dělat. Dvě kvalifikace a finálovky, bohužel elektro kategorie jela jen jedno finále a ne tři jako je zvykem jinde a tedy jen 10 minut.
Naše nědelní úspěchy byly hvězdné. Honza Kapička s nitrem odjel za celý den něco kolem deseti kol. Ve finálové jízdě ho bohužel provázelo zhasínání modelu. Tomáš Kapička v semifinále ze druhého místa odstoupil na vybitou přijímačovou baterku. Pavel Braun dokázal v pěti posledních kolech přijít o 20ti vteřinový náskok na šestého a sedmého a nepostoupit do finále. Já jsem jen jel špatně :) V elektro kategorii to bylo naštěstí o něčem jiném. Elektry fungovaly skvělě, mě se podařilo zajet na čtvrtém místě, Honza Kapička vyhrál obrovský megapohár za první misto. Tomáše dále provázely technické problémy a Pavel Braun se v předposlední zatáčce otočil a byl předjet mnou a ještě jedním závodníkem.
Závod v nědeli skončil až v devět hodin večer při umělém osvětlení a pětiset kilometrová cesta domu byla již jen třešničkou na dortu. Čest našim řidičům, že jí zvládli.
Celkově se závod neskutečne vydařil po stránce počasí a potrénování to bylo neskutečné. Nitro kategorie byla sice smolná, ale vtipný citát "nejsme kapela, abysme pořád vyhrávali" je naprosto pravdivý. Elektry vystrkují stále více zoubky a konkurence v nich značně stoupá a doufáme, že i čechách se bude tímto trendem pokračovat.
Výsledky kategorie Buggy
Výsledky kategorie Buggy E
- jerry -
———
Zpět