RC Tour de France - den druhý, trénink Euro B
29.06.2011 10:01Pátek 10. června
Probouzí nás budík nařízený na 6:55 hod, převlečen za štěkajícího psa. Některým (kromě Zdeňka všem) dělá sice vstávání problémy, ale nakonec se scházíme u snídaně a začínáme se připravovat na přesun do depa přilehlého k dráze. Je třeba odnést vše co by jsme mohli v průběhu dne potřebovat. Vyčleněný prostor je pro českou výpravu hned na okraji pod velkým stanovým přístřeškem. Jak se později ukáže není to žádné terno, neboť hned vedle je umístěn kompresor s osmi vyvedenými hadicemi a prakticky po celý den posloucháme nepříjemný hluk. Pořadatel slibuje, že se pokusí zařídit nápravu. Absolvujeme technickou přejímku, která dělá mnoha jezdcům problémy. Naše modely prošly bez problému a tak studujeme časový rozpis a další informace, které dostane každý jezdec včetně kartiček pro jezdce a mechanika a též památné plakety na toto Euro B. Vyrážíme postupně na první seznamovací tréninky. Tady je patrné, že všem našim účastníkům chybí warm up, který se na této trati uskutečnil. Chybí možnost potrénovat a připravit na závod co nejlepší set-up právě na tomto warm upu. Navíc tréninku moc není a tak je vidět značný rozdíl mezi časy domácích, kteří mají trať najetou a jezdci který se s tratí spíše seznamují. My se pereme s nastavením a naladěním motorů, a ale postupně se daří dostat připravit modely tak jak je potřeba. Absolvujeme čtyři kola tréninkových jízd. Poslední dvě kola tréninkových jízd jsou měřené a na základě časů jsou jezdci rozděleny do skupin pro sobotní kvalifikace. Bohužel se zpětně ukázalo jak tyto dvě měřené rozjížďky byly důležité pro další vývoj mistrovství. Nejlepší výsledek (45. místo) a umístění v 1. skupině si vyjel Tomáš Kapička. Další rozmístění bylo pro potřebnou pomoc při mechanikování dobré. Překvapením je 1. místo v tréninku Švédského jezdce Narcise Sandberga. Na závěr dne je připraven zahajovací ceremoniál ME. Podle abecedy nastupují zástupci jednotlivých zemí na dráhu a po krátkém představení každého družstva zahraje národní hymna. Je zastoupeno celkem 18. zemí Evropy. Nezbytné focení a proslovy zástupců pořádajícího klubu a EFRA. Následuje soutěž o nejhezčí karosérii. I přes to že se karosérie Honzy dostává do užšího výběru (finále) místo mezi třemi nejlepšími pro nás nezbylo. Plni dojmů z prvního dne a unavení stěhujeme vše opět do karavanu a chytáme se na kutě.
———
Zpět