IFMAR Mistrovství světa 1:8 Buggy IC (Pattaya, Thajsko) 2. den
09.11.2010 16:55VOLNÉ TRÉNINKY
První závodní den měl být sice oficiálně neměřený, ale nakonec bylo vše jinak a došlo k měření. Tréninky byly desetiminutové, stejně dlouhé jako bude všech šest kvalifikačních jízd. Předpověď počasí byla zprvu velmi pesimistická a slibovala deště, což by v těchto končinách mohlo znamenat i přívalové deště, ale ráno se naštěstí žádná z těchto předpovědí nepotvrdila a tak stále panovalo tropické počasí. Vzhledem k tomuto počasí jsou jezdci ukryti v krytých depech, kde se o osvěžování vzduchu stará proudící voda.
Zázemí je vůbec perfektně připravené a při prohlížení obrázků můžeme mít pocit, že se ocitáme na jiné planetě. Trať je do posledního kousku perfektně připravena, i když po neměřených trénincích doznala jedna z nejvíce namáhaných pasáží změn v podobě skutečného betonu. Po této změně však vydal organizátor po konzultaci s team managery všech zemí a zástupci organizace IFMAR prohlášení, že v průběhu závodu již nebudou probíhat žádné další změny na trati. Jezdci se při rozhovorech rozplývají blahem nad celým areálem.
Jelikož se jednalo o oficiálně neměřený trénink, existuje dvojí metr na výsledky. Jeden je brát výsledky podle nejrychlejšího kola a druhý podle celkového času desetiminutového tréninku. Jezdci však v tomto tréninku spíše zkoušeli, mnozí se seznamovali s tratí. Jezdci, kteří měli natrénováno pár týdnů nazpět, tak mohli věnovat pozornost opotřebení svých modelů. Desetiminutové kvalifikace jak jsem zmiňoval, se budou jezdci pokoušet zvládnout bez tankování, což bude v těchto extrémních podmínkách velmi obtížné. I proto bylo v trénincích vidět spousty zhaslých motorů po dojití paliva. O nejkurióznější moment pondělních jízd se postaral úřadující mistr světa. Tomu v jednom z tréninků zhasl motor, jeho mechanik ovšem nečekal na přinesení modelu z tratě a nastartoval rezervní model a Atsushi, tak mohl v klidu bez ztrácení drahocenných vteřin pokračovat!
V hodnocení podle celkového času byl na skvělé šesté pozici Martin Bayer! Pozornost médií však nejvíce přitahovaly výsledky nejrychlejších kol, proto vám je přinášíme i my.
Výsledky podle nejrychlejšího kola
1. | Jared Tebo | USA | Kyosho | Orion | AKA | 45.998 |
2. | Atsushi Hara | JAP | Hot Bodies | O.S. | Hot Bodies | 46.028 |
3. | Jerome Aigoin | FRA | Kyosho | Novarossi | AKA | 46.343 |
4. | Travis Amezcua | USA | Mugen | Ninja | Proline | 46.609 |
5. | Ryan Maifield | USA | Associated | Reedy | JConcepts | 46.765 |
6. | Meen Vejrak | THA | Mugen | Alpha | Proline | 46.824 |
7. | Cody King | USA | Kyosho | Orion | AKA | 46.920 |
8. | Renaud Savoya | FRA | Mugen | RB | Proline | 47.072 |
9. | Lee Martin | GBR | Tamiya | Novarossi | JConcept | 47.159 |
10. | Yannick Aigoin | FRA | Losi | Novarossi | ProCircuit | 47.201 |
A chat with Jared Tebo from NeoBuggy.net on Vimeo.
A chat with WC Atsushi Hara from NeoBuggy.net on Vimeo.
———
Zpět