MČR Olomouc (8.10.)

31.10.2011 17:30

Na začátek října byl naplánován poslední závod ze seriálu MČR buggy. Předpověď počasí nebyla příliš příznivá a tak se dalo očekávat, že se poslední závod pojede za sychravého podzimního počasí. Navzdory poměrně vydařenému létu byl vybrán termín až na tento podzimní víkend. Druhá polovina sezóny se musela odjet v září a říjnu?! Do závodu se navzdory nepřízni počasí prezentovalo nakonec 35 jezdců v kategorii IC a sedm jezdců v elektrách. Závodu předcházela ranní diskuse o tom zda bude dráha sjízdná, či nikoliv. Pořadatelé se snažili, aby připravili pro jezdce dráhu tak, aby byli regulární podmínky pro odjetí závodu MČR. To se jim nakonec povedlo a tak mohl být po krátké rozpravě odstartované kvalifikační jízdy

Nešťastným řešením byla kombinace spalováků a elekter, což je vždy při tak malém počtu závodníků, pro jezdce, kteří jedou obě kategorie nešťastné. Úprava pravidel pár dní před startem sice umožnila zkombinovat obě kategorie, ale odrazilo se to pochopitelně na množství jezdců kategorie elekter na startu. I přes to že závodníci, kteří se přihlásili do obou kategorií, nahazovali jen za jednu kategorii, celkový počet jezdců v elektrách byl žalostný. Pořadatel rozdělil jezdce nepochopitelně do třech skupin (2x po 11 jezdcích a 1x po 13)! I přes to, že byly jen tři skupiny podařilo se odjet čtyři kvalifikace. Hrozba deště byla stále ve vzduchu. V 9:30 byl nakonec odstartován kolotoč kvalifikačních jízd. V těch si nejlépe vedl Lukáš Zeman před Alešem Bayerem a Jirkou Márou. Až na čtvrté příčce se ocitl lídr letošního seriálu Martin Bayer před Honzou Kapičkou. Tomáš Kapička obsadil desátou pozici, Jirka Dvořák 11. místo, Luboš Krch 22., Plamen Sokolov 28. a Honza Horáček 29. místo. V elektrách měli účast ve finálových jízdách zajištěnou všichni zúčastněni a tak start jejich kvalifikačních jízd byl pro pořadatele i ostatní účastní spíš na obtíž. Taktizovalo se a většina zúčastněných elektor některé jízdy vynechali, aby ušetřili modely před všudypřítomným blátem.

Dráha však sama o sobě byla dost rozbitá, hlavním důvodem byla skutečnost, že je určena modelům měřítka 1:6. Před vlastním závodem nedoznala úprav a tak se všichni potýkali s nepříjemnými vlnami, které byly po celém okruhu, vytvořených rozdílným rozvorem kol těžkých modelů.

Čtvrtfinálové jízdy byly nakonec konečnou stanicí pro Honzu Horáčka, který skončil těsně za postupem, Plamena Sokolova a Luboše Krcha, kterému se nečekaně neřiditelný model proháněl samovolně po dráze. V semifinále B si postup do finálové skupiny vybojoval Tomáš Kapička, ve druhé semifinálové skupině musel po kolizi odstoupit Honza Kapička. Doplatil na nešťastně řešené míjení dvou protipruhů, kde jsme často mohli vidět jak model, který přepadl do protisměru se dostane do kolize s modelem, který jede v plné rychlosti na odlehlé rovince. Nepodařilo se postoupit ani Jirkovi Dvořákovi a tak jsme měli ve finále jen jednoho zástupce.

Třicetiminutové finále se jelo již za drobného mrholení a zúčastnilo se ho celkem dvanáct jezdců. Po opakovaném zhasnutí motoru nakonec obsadil Tomáš 10. místo. Vítězství si vybojoval nakonec Martin Bayer, před Jirkou Márou a třetím Lukášem Zemanem.

V kategorii elekter se nepodařilo našim jezdcům ve finálových jízdách udolat Poláka Brzozowského a tak na ně zbyla jen nižší místa na bedně. Polák vyhrál dvě finálové jízdy a Honza jen jednu. I když v poslední jízdě najel o kolo víc než všichni ostatní, nestačilo to na lepší než druhé místo. Elektry se jely s převahou našich jezdců, zúčastnil se ještě Luboš Krch a Honza Horáček.

Poslední závod sezóny je za námi, i přes to, že se jelo pro jezdce této kategorie na zcela neznámé dráze, podařilo se navzdory nepřízni počasí odjet celý závod. Bohužel i tento závod, stejně jako celou sezónu, provázela absence rozhodčího a v mnoha případech naprostá ignorace základních pravidel.

Z.K.

kompletní výsledky IC Buggy
kompletní výsledky Buggy E

Zpět

Vyhledávání