MČR Horní Jelení (5.-6. 5.)
28.05.2012 09:32Mistrovství české republiky prošlo před letošní sezónou několika změnami. Mezi ty nejzásadnější patří změna v systému průběhu závodu, který má za cíl přilákat na závody MČR více účastníků a tím zatraktivnit celý seriál. Pro většinu těch, kteří se zúčastňovali pátečních tréninků se nic nemění a závod je jen rovnoměrně rozdělen do dvou dnů. Systém umožňuje jezdcům strávit maximální část na dráze po dobu celého víkendu.
Pro první letošní závod, který se jel o víkendu 5. - 6. května byl připraven harmonogram čítající tři měřené tréninkové jízdy a pět kvalifikací. Díky rozdělení jezdců do více skupin a spojení elekter a spalováků tak dostávají jezdci více prostoru pro přípravu, a je možné tak ponechat i více času mezi jednotlivými koly kvalifikací. Pro ty, kdo se zúčastňují závodu v obou vypsaných kategoriích tak bylo ponecháno ze strany pořadatele až 20 min. přestávky.
Předpověď počasí na víkend věstila střídavé počasí odpovídající začátku května a dalo se očekávat, že v průběhu víkendu bude trať zkropena májovým deštíkem. J
Naplánované sobotní kvalifikační jízdy se podařilo odjet za pěkného slunečného počasí. Krátce po skončení se však snesla na dráhu kvanta vody. Dráha v Horním Jelení nedoznala bohužel od loňska žádných zásadnějších změn a tak se jezdci v sobotu potýkali s oblaky prachu. Všude přítomný nepříjemný prach se tak proměnil po dešti v děsivé bláto. Ani v průběhu noci déšť neustával. V neděli však opět vystoupilo na oblohu slunce a ve spojitosti s pilinami, kterými pokryl pořadatel rozmočené pasáže, byla dráha opět připravená k měření sil. Nutno podotknout, že dráha byla díky nočnímu dešti pro finálový den ve výborné kondici.
Do víkendového závodu bylo registrováno celkem 46 jezdců z čehož bylo 13 jezdců elekter. Nechyběl nikdo z těch, kdo potřeboval nasbírat body do tabulky mistrovství ČR. Na trati jsme tak mohli vidět téměř kompletní elitu této kategorie u nás, která reprezentuje českou republiku i na zahraničních závodech.
V neděli bylo na programu ještě poslední kolo kvalifikací, to bylo určeno především těm, kdo se chtějí do závodu kvalifikovat v neděli. Pro jezdce elekter byl pak na programu krom kvalifikace ještě kolotoč třech finálovak v délce 10 min. a to jak pro finále „A“ tak pro finále „B“. Spálováky pak absolvovali klasický finálový žebříček.
Spalovákům tradičně vévodil v kvalifikacích Martin Bayer, který svými výsledky dával najevo, že je s novým modelem dobře připravený na sezónu. V semifinále však musel pro technickou závadu odstoupit a tak nechal prostor svým soupeřům. Toho využil ve finále náš Jirka Mára. Honza Kapička skončil těsně pod bednou a jeho bratr Tomáš, který se potýkal již v sobotu s problémy se svým modelem musel vzít nakonec zavděk posledním místem ve finálovém pořadí. V semifinále skončili další naši jezdci a tak Pavel Braun obsadil 15. místo před Jirkou Dvořákem, na 21. místě se umístil Honza Horáček před Jirkou Humpolcem, na 25. místě Luboš Krch před Petrem Dvořákem, Honza Hujer 28. a Tomáš Chaloupka, který v neděli ze zdravotních důvodů již nemohl v závodě pokračovat 32.
V elektrách si nejlépe z našich vedl Honza Kapička, který se umístil na celkově 3. místě, když dvakrát podlehl v přímém souboji s Kájou Novotným. Do cíle se po agresivní jízdě došoural se zbytky proudu ve svých pohonných bateriích. Rozhodně bylo vidět, že se jezdci spalováků mezi ostřílenými elektrikáři neztratí. Na 8. místě dojel Jirka Humpolec před Radkem Schutzem a Tomášem Kapičkou, který po první jízdě ze závodu odstoupil pro poruchu na el. pohonu svého modelu. Tomu se víkend vyloženě vydařil. V „B“ finále si pak odnesl vítězství Adam Hainz v klubovém souboji se Zdeňkem Kapičkou a Lukášem Říhou. J
První závod lze považovat za vydařený a to především dobře zvládnuté organizaci pod taktovkou zkušeného Ládi Šeligy, který operativně řešil úpravu časového harmonogramu. Příští závod, který se koná na začátku prázdnin ve Slavkově u Brna, budeme již mít jistě zas o něco vychytanější.
kompletní výsledky 1:8 IC
kompletní výsledky 1:8 E
Z.K.
———
Zpět