MČR 2010 "B" Šiklův mlýn (27.-29.8.)

31.08.2010 20:30

Časopis RC revue a RC cars letos slaví 10 let. Své narozeniny slavil v areálu Šiklova mlýna, kde se sešli modeláři všech kategorií a odvětví co snad vůbec existuje. Kromě leteckých ukázek, lodních bitev, kamionů, expedičních vozidel a další modelářské techniky se zde sešli též modeláři kategorie 1:8 ke svému dalšímu závodu ze seriálu 1:8 Buggy a Truggy. Krom toho se společně se závody Truggy v neděli jel též závod o pohár Šiklova mlýna. Program byl tedy velmi pestrý a nabitý.

V pátek se většina účastníků sešla k tréninku na trati která byla vybudována specielně pro tento víkend. Byla spíše technická s několika skoky. Bohužel páteční počasí moc nepřálo a tak trénink proběhl spíše v duchu odzkoušení modelů. Někteří potom využili místní pohostinnosti ve westernové vesničce a jali se slavit desetileté kulatiny pořádajícího časopisu.

V sobotu se na startu sešlo 48 jezdců, což je letos nadprůměrná účast. Startovní pole bylo rozděleno do 4 skupin pro kvalfikaci. Po pravdě řečeno, asi by pro jezdce bylo přijatelnější rozdělení do více skupin, neboť po trati okolo 200m délky se prohánělo najednou 12 modelů, což leckdy nepomohlo k zajetí optimálního výsledku. Omluvou pro pořadatele může být snad jedině strach z předpovědi počasí. Původně se též mělo jet na 3 kvalifikační rozjižďky, což bylo v pruběhu dne upraveno na konečné 4 jízdy, z čehož se dvě nejlepší započítavaly. Kvalifikaci vyhrál Lukáš Zeman. Z našich se nejvíce vedlo bratrům Kapičkovým, kteří obsadili třetí a čtvrté místo. Do první desítky se vešel ještě Michal Šindelář. Oproti předpokladům se v kvalifikacích nevedlo Martinu Bayerovi, který první dvě kola vynechal a poté ho trápili technické problémy a obsadil až 20. místo.

Finalové jízdy začaly osmifinálem, ze kterého z našich postoupil Jirka Humpolec a Luboš Krch. V následujících čtvrtfinále jim však postupové dveře zůstaly uzavřeny. Naopak velmi slušného výsledku dosáhl Pavel Braun s Jiřím Dvořákem, kteří postoupili do semifinálových jízd. Ty byly velmi vyrovnané. Dokazuje to výsledek semifinále B, kde jezdci na třetím až osmém místě zajeli stejný počet kol a rozdíl v dosažených časech činil 27 vteřin. Zde skončil na nepostuovém umístění Michal Šindelář a Pavel Braun. Pro toho však bylo konečné 13. místo nejlepší výsledek v historii MČR. Naopak z této jízdy postoupil z pátého místa Tomáš Kapička. Ve druhé finálové jízdě se vůbec nevedlo Jirkovi Dvořákovi, kterého zklamala spojka a tak spíše bojoval s technikou než s jezdci samotnými. Smůlu měl též Honza Kapička, který obsadil nepopulární šestou pozici - první nepostupové místo. Ve finále jsme tak měli pouze jednoho zástupce. V samotném finále již potvrdil Martin Bayer svou pozici čtvrtého muže z ME a jasně zvítězil s náskokem kola před Petrem Klatovským a Lukášem Zemanem. Náš Tom Kapička dojel na osmém místě.

Po sobotním večeru, kdy někteří řádně oslavili 10. let časopisu se sešli jezdci k nedělnímu volnému závodu Buggy a mistrovskému závodu Truggy. Přijemné bylo zvýšení počtu účastníku kategorie Truggy na jedenáct jezdců. Do volného závodu Buggy pak nastoupilo 41 jezdců. Po absolvování tří kol kvalifikací v případě Buggy a čtyř kvalifikací v kategorii Truggy následovaly finálové jízdy. V neděli již neponechal nic náhodě Martin Bayer který obsadil první místo v kvalifikaci obou kategorií.

Finále Truggy, které se jelo jako první a nabídlo velmi pohledný a napínavý průběh. V úvodu se sice vedení ujal Martin Bayer, ale až do uražení ramene na své Truggyně ho pronásledoval Tomáš Kapička. Zajímavý sobouj se též odehrával o další stupně vítězů, kde do posledních kol držel druhou příčku Jiří Dvořák. Svou víkendovou smůlu však rozšířil o uvolněnou spojovačku řízení a tak o toto umístění několik kol před koncem přišel. Problémy se svým modelem měl též Honza Kapička a tak se nakonec souboj o druhé a třetí místo odehrával mezi Pavlem Braunem a Jiřím Kubánkem, který nakonec druhé místo uhájil.

Pohár Šiklova mlýna si nakonec odvezl Martin Bayer před Lukášem Zemanem a Tomášem Markem. Pěkné dvanácté místo zde obsadil Jiří Humpolec, naopak trochu frustrovaný odjížděl Míra Fedeleš, který se oba dny trápil se svým motorem. Za zmínku též stojí umístění Zdenka Kapičky, který se účastnil se svým kodelem elektro 1:8 Kyosho MP9. Díky dvacetimuntovému semifinále jsme tak mohli vidět i výměnu baterií.

Celý modelářský víkend byl velmi povedený a vše naznačuje jeho opakování v příštím roce.

- pH -

kompletní výsledky Buggy
komletní výsledky Truggy
komletní výsledky Pohár Šiklova mlýna

průběžné pořadí MČR Buggy
průběžné pořadí MČR Truggy

 

Zpět

Vyhledávání