IFMAR Mistrovství světa 1:8 Buggy IC (Pattaya, Thajsko) 8. den

14.11.2010 23:40

FINÁLOVÉ JÍZDY

Cody King korunován mistrem světa 2010

Po osmi dnech, co trvá světový šampionát, přišel konečně den D, kdy se svět dozvěděl jméno nového světového šampiona. Poslední závodní den, přišli na řadu také naši zbývající závodníci – bratři Bayerové. Oba jeli ve stejné úvodní jízdě - 1/8 finále. Bayerovic osmifinále se jelo ve 2:30 našeho času, kdo si přivstal a podpořil Martina na dálku, tak určitě nelitoval. Martin svou jízdu suverénně vyhrál, bohužel Aleš obsadil pátou a tedy nepostupovou příčku, jelikož se v závěru potýkal s poruchou serva. Ve čtvrtfinále už začalo jít do tuhého, jelikož se Martinova jízda skládala ze zvučných jmen. Avšak ani čtvrtfinále nebyl problém a Martin postoupil po skvělém startu mezi nejlepších 24 závodníků. Obě semifinálové jízdy nabídly jak divákům na trati, tak divákům u PC parádní představení. I pro české barvy začalo Martinovo semifinále dobře, lépe řečeno jako ze snu, když  se Martin po vynikajícím startu protáhl do vedoucí skupinky a dokonce i semifinále vedl! Bohužel jeho technika nevydržela nápor a jeho motoru se nechtělo spolupracovat, vypověděl službu a hlavně díky němu se Martin do finále nepodíval.

Do finále postupovala pětice nejrychlejších z každého semifinále a zbylá dvě místa vybojují jezdci po porovnání časů z obou semifinálových jízd. V obou jízdách se bojovalo do posledního kola, v semifinále B rozdíl mezi Adamem Drakem, který postoupil a Jeromem Aigoinem činil 0,3 sekundy! Semifinále ukončila naděje několika favorizovaným závodník – Yannick Aigoin, Bloomfield, Truhe, Amescua. Všichni se potýkali s technickými problémy, což znamenalo v tak silné konkurenci konec nadějí na postup. Semifinále měla ještě jednu aféru, která byla velice nepříjemná. Úřadující mistr Evropy nalezl po semifinálové jízdě hliníkové hoblinky v nádrži, což bylo později označeno jako sabotáž!

Finálovou jízdu si z roku 2008 zopakovala sedmička závodníků, včetně obhájce titulu Atsushi Hary. Po semifinálových jízdách si vybojoval pole position a stal se tam žhavým favoritem. Do finále se dostala i trojice závodníků, kteří absolvovali čtvrtfinálovou jízdu. Diváci obklopili celý závodní areál, světoznámý komentátor Scotty Ernst byl připraven i s mikrofonem, dvanáct závodníků natěšených na věži, kamery pro snímání živého přenosu do celého světa také a tak nebránilo nic, aby se mohlo odstartovat 60ti minutové finále. Ve finále bylo zastoupeno celkem osm podvozků, což bylo velice zajímavé.
Krátce po startu se utvořila tří členná skupinka Tebo, King, Maifield, která se střídala o vedení. Stejně jako 2008, Hara celou situaci kontroloval ze zadu a poté zaútočil. Před třetím tankováním se zastavil model Ryana Maifilda, a tak se trojice změnila na Tebo, King, Hara, ze zadu kontrolováni Ryanem Cavalierim, kterého později potkali také technické problémy v podobě ztráty kola a následného zlomení ramene. Problémy se nevyhnuly ani Savoyovi, kterému odešlo servo.
Z vedoucí trojice po 50ti minutách odpadl i Tebo pro zhasnutí motoru a bylo jasné, že se o titul poperou King s Harou. První jmenovaný vedl po většinu závodu, nicméně Hara se držel v závěsu cca 2 vteřiny a neuvěřitelně Cody Kinga tlačil, ten ovšem chybu neudělal a dojel do cíle jako nový mistr světa 2010. Na bronzové příčce dojel Codyho parťák Jared Tebo. Za zmínku stojí čtvrté místo 14ti letého Australana, což bylo neuvěřitelné. V anketě, kde odpovídalo přes čtyři tisíce lidí z celého světa, vyjádřilo podporu pouhých 95 lidí Codymu, jednalo se tedy o vítězství překvapivé, po celém týdnu se ovšem shodli pozorovatelé, že velmi zasloužené.

Cody King s technikou Kyosho – Team Orion – AKA, japonskému výrobci vybojoval ojedinělý osmý titul, a upevnil tak Kyoshu pozici jako nejúspěšnějšímu podvozku 1:8 Buggy IC. Kyosho bylo zároveň na letošním MS nejpoužívanějším podvozkem. AKA a Team Orion se navíc radovali ze světového prvenství vůbec poprvé.

Neoficiální korunovace nového mistra světa proběhla hned po dojetí na tribuně pro jezdce, oficiální po technické kontrole. Cody po vítězné jízdě nebyl schopný odpovídat na otázky, ale vypadlo z něho mimo jiné, že k mistrovském titulu, že jeho čas přijde tak brzy, nikdy nedoufal.

Thajská Pattaya hostila jedno z nejlepších RC závodů na světě. Již před samotnou událostí to na RC událost číslo jedna pasovala celá řada serverů i samotných výrobců. Jednalo se také o jeden z nejlepších sportovních výkonů v RC světě. Je vidět, že se RC sport stále vyvíjí a rok od roku se může řadit k dospělým motorsportům. Budeme doufat, že následující MS 2012 v Brazílii bude minimálně stejně úspěšné jako toto.

komletní výsledky

 


 


 

 

 

Worlds Final Start from NeoBuggy.net on Vimeo.

 

 

 

Zpět

Vyhledávání