IFMAR Mistrovství světa 1:8 Buggy IC (Pattaya, Thajsko) 6. den

12.11.2010 20:04

ZÁVĚR KVALIFIKACE

Je dobojováno, první část buggynového MS je za námi, výsledky rozjížděk proškrtány a vše je tak připravené pro finálové jízdy.  Počasí bylo opět tropické a již bez dešťových srážek, mohlo se tedy začít hned brzy ráno závodit. I díky tomu skončil páteční program o cca hodinu dřív než čtvrteční, aby měli všichni závodníci dostatek času na přípravu modelů pro víkendové finálové jízdy. Hned zítra v nejnižším 1/2054 finále se bude snažit Marek Morávek o postup do dalších bojů. Ten si po dnešních jízdách pohoršil až na 164. příčku a bude tak startovat z první příčky do své finálové jízdy.

Martin Bayer si dnešními výsledky polepšil, jeho poslední rozjížďka byla tou nejlepší, co zajel. Obsadil tak 35. pozici, naopak Aleš si pohoršil na konečné 45. místo. Z těchto výsledků vyplynulo, že budou obě české největší naděje začínat až v neděli ve stejné osmifinálové jízdě. Martin bude startovat z druhé, Aleš ze sedmé pozice na startovním roštu.

Na první pohled se může zdát Martinova pozice po jeho letošních výkonech v Evropě méně výrazné, ale stále se musíme koukat na silnou konkurenci, která v Pattayi je. A že se jedná o největší bitvu za poslední léta, informovaly všechny zdroje již několik týdnů dopředu.

Martin posílá, krátké zprávy z bojiště, tak dovolte jeho citování: „Docela mě potkává smůla. Dnes (pátek) jsem něco zajel a budu muset postupovat. Můj cíl je semifinále, ale bude to hodně těžké. Dráha se neustále mění a je opravdu hodně těžká. Všichni soupeři jedou strašně rychle a je to tu náročné. Každý den naspíme asi jen 6 hodin, protože stále pracujeme na autě, takže jsme hodně unaveni.“ Osobně si nedovedu představit, jak je trať náročná když i Martin říká, že je strašně těžká, tím považuji jeho 35. pozici za vynikající a držme v pátek pěsti, ať se Martinovi cíl vyplní a možná nás i sebe mile překvapí.

Zároveň se podívejme detailně na čelo. Tak jak ve čtvrtek skončil, tak v pátek pokračoval celý den – Jared Tebo (Kyosho/Orion/AKA) nenechal nic a nikoho na pochybách a zvítězil v obou závěrečných jízdách, rozdílem několika vteřin. Až na pozicích za ním se jezdci prali o každou vteřinku. To že se trať zhoršuje, dokazují nejen fotografie tratě, ale zároveň časy, které se zpomalily o cca vteřinu na kole. Ryan Maifield (Asso/Reedy/JConcepts), také pokračoval ve čtvrtečních výkonech, ale bohužel v těch špatných. V přípravném čase na pátou kvalifikaci mu vypovědělo službu servo, v poslední rozjížďce ale zajel druhý nejlepší čas a celkově mu patří čtvrtá pozice. Druhou příčku obsadil obhájce světového prvenství Atsushi Hara (Hot Bodies/O.S./PL). Je zajímavostí, že si Hara vede ze všech bývalých mistrů světa na svém obhajovacím mistrovství nejlépe. Jelikož za celou historii mistrovství světa 1:8 Buggy IC se totiž nikomu nepodařilo obhájit ani dvakrát vybojovat mistrovský titul, většinou se obhájce ani do přímého boje o titul nedostal. Většina mistrů světa totiž během dvou let nevydrží na špičce. Hara ale již při úvodním rozhovoru přiznal, že je paradoxně lépe připraven na letošní MS než na to minulé. Absolvoval více závodů a více času také strávil na vývoji svého modelu D8. Třetí příčku obsadil Adam Drake (Losi/Novarossi/Losi), který spolu s Jaredem jako jediní dokázali zajet konstantních šest kvalifikací a oba se pokaždé probojovali do první desítky. První čtveřici můžeme vidět, že každý používá naprosto odlišnou techniku. Nicméně do první šestnáctky se dostaly všechny současně používané podvozky, bohužel nikoliv nové Durangu ani The Car.

Po kvalifikaci můžeme potvrdit nadvládu amerických závodníků, když si semifinálovou účast zajistilo devět jezdců z USA, jeden z Kanady a z Japonska a šestice evropských jezdců, ze kterých si nejlépe vede úřadující mistr Evropy Reno Savoya (Mugen/RB/PL) na sedmém místě. A například vítěz jarního Warm Upu Meen Verjak je až na 30. pozici! Buggynový systém, kterému se říká „Christmas Tree“ však udržuje stále ještě šanci všech závodníků na celkové prvenství, tím je tento systém proslavený. Na mistrovství světa 2000 se podařilo jezdci Marc Ibarsovi postoupit z 1/32 finále až do finálové jízdy (1/32 -> 1/16 -> 1/8 -> 1/4 -> 1/2 ->  finále),  kde obsadil sedmé místo! Tento příběh koluje na každý větších mezinárodních závodech, jako motivace pro neúspěšné závodníky v kvalifikacích.
Takže držme v sobotu Markovi palce a v neděli si nařiďme budíka a alespoň na dálku povzbuďme Martina s Alešem, zítra jsme tu s dalším reportem.

 


 


 


 

 

 

Tebo Q5 TQ run from NeoBuggy.net on Vimeo.

 

 

An extended Chat with TQ Tebo from NeoBuggy.net on Vimeo.

 

 

 

 

Zpět

Vyhledávání