Euro A den 6 finále, Sand am Main (1.-6.8.)
07.08.2011 23:40Do šestého a závěrečného dne závodníky konečně probudili sluneční paprsky. Dráha byla vyjetá a suchá, předpověď hlásila slunečno celý den a obloha byla bez mráčku. Konečně. Šestý den byl ve znamení zbylých finálových jízd, tedy 1/64 finále až po hlavní finále.
Z českých zástupců se na start postavil jako první Tomáš Kapička, který startoval z první příčky v 1/32 finále. Ovšem ve finálovce udělal příliš mnoho chyb a tak nakonec skončil na šesté příčce a celkově skončil 76.. Další byl na řadě Aleš Bayer, který taktéž startoval z první příčky ve 1/32 finále. První příčku na startu dokázal Aleš zužitkovat a postoupit do další finálové jízdy. Aleš dokázal bez větších problému postoupit i z další finálové jízdy. Ovšem v 1/8 finále už postoupit nedokázal a skončil tak na 48. místě. V 1/8 finále také startoval Jirka Mára, který bez problémů postoupil i do čtvrtfinále, kde mu ovšem v prvním kole zhasl motor a bylo po nadějích, celkové tak obsadil 36. příčku. Již ve čtvrtfinále byl k vidění úřadující mistr Evropy Renaud Savoya, který ovšem po sérii chyb rozbil vysílačku a jeho mechanik následně dvakrát kopl do modelu Savoyi. Poněkud zvláštní chování od takového závodníka jako je Savoya. Poslední českou nadějí byl Martin Bayer, který startoval v semifinále, které vyhrál a do hlavního finále tak startoval z druhé příčky! Po odjetí obou semifinálových jízd, se dlouho diskutovalo na téma Miguel Matias. Tomu totiž na startu semifinále zhasl motor a jeho mechanik nečekal až startér zvedne vlajku a běžel do depa hned. I díky tomu skončil 6., tedy na postupové příčce. To se ovšem nelíbilo Teemovi Leinovi, který skončil 7., a tak podal protest. Ten byl ovšem zamítnut a Miguel Matias společně s firmou JQ products mohli slavit postup do hlavního finále. Další zajímavý počin po semifinále si na účet připsal Robert Battle. Ten po dokončení semifinále vysál nádrž a na technickou kontrolu doložil tankovačku s jiným palivem, což se ale obešlo bez větších šetření. Pole position do hlavního finále si bez větších problémů zajistil Jerome Aigon. Průběh celého finále se zdál být pouze a jen v režii právě Jeroma Aigona, který většinu finálovky jel na prvním místě. Ovšem v závěru udělal několik chyb a musel přenechat první místo Robertu Battlovi, který si tak dojel pro druhý evropský titul. Druhý nakonec dojel Jerome a třetí skončil „veterán“ Daniel Reckward. Překvapení bylo čtvrté místo Marcela Guskeho. Pátý skončil náš Martin Bayer, který byl se svým výsledkem spokojený. Naopak zklamaný byl Eliot Boots a David Ronnefalk. Boots musel kvůli technickým potížím odstoupit ze třetího místa. Roonefalkovi nejprve dvakrát zhasl motor a následně měl problém s táhlem plynu.
Mistrovství Evropy je úspěšně za námi a nám nezbývá, než se těšit na další. MSC Sand zvládl pořádání bez větších problémů a i dráha byl dobře připravena až na některé výjimky.
———
Zpět