Czech Open - Mladá Boleslav (3.9.)
21.09.2011 22:19S ohledem na množství pořádaných závodů a seriálů se naši jezdci potulují po různých akcích a nejen těch závodních. Přinášíme útržkovitě informace z těch nejzajímavějších nebo těch, kde se daří dobře hájit barvy našeho klubu. První víkendovou sobotu měsíce září byl na programu závodního kalendáře kategorie Buggy 1:8 I.C. naplánován 8. podnik započítáván do seriálu volných závodů Czech Open 2011. Co se účasti týče patřil tento závod mezi ty slabší a zúčastnilo se 37 jezdců. V prvním víkendu nového školního roku se asi ani lepší účast očekávat nedala a to i přes to, že předpověď slibovala horké letní počasí.
V sobotu ráno byla dráha otevřená pro trénink a tak měl každý ze startujících možnost odzkoušet svůj model před kvalifikačními jízdami. Ti kdo chtěli zkoušet více mohli využít možnosti pátečních tréninků. Těch kdo se objevili na dráze nebylo moc, ale i tak se v pátek trénovalo a nad tratí se vznášela mračna prachu..
Bohužel i přes nízkou účast byl závod vypsán pouze na tři kvalifikační jízdy a tak si jezdci hladoví po ježdění moc neužili. Z našich jezdců se zúčastnili Tomáš Kapička, Plamen Sokolov, Tomáš Fic a Honza Horáček Pro kvalifikaci to bylo však dostačující a ta také ukázala, kdo je na boleslavské dráze nejrychlejší. Tím byl Lukáš Zeman, který na domácí dráze dokázal jako jediný zajet v pětiminutovém čase 11 kol.
Po polední pauze odstartoval kolotoč finálových jízd. Nejprve se jelo osmifinále a následně pak dvě čtvrtfinálové jízdy. Z osmifinále se podařilo probojovat Plamenovi, ale jeho úsilí skončilo ve čtvrtfinále. Stejně dopadl i Honza Horáček, který se ze svého čtvrtfinále dále neprobojoval. Dvě desítky semifinalistů se pak utkali o postup do finále a ti vyvolení pak i o pořadí na startu ve finále. Tady si nejlépe vedl Lukáš Zeman a Tomáš Kapička. Naděje zhasla pro Tomáše Fice, který musel po deseti minutách odstoupit s prasklou palivovou hadičkou. Byla to škoda, neb si Tomáš v kvalifikaci vyjel krásné šesté místo. Stejně dopadlo i několik dalších adeptů na dobré umístění a museli se vzdát naděje na postup do hlavní finálové jízdy.
Finálová jízda byla vypsaná na 30 min. Hned po startu se ujal vedení Tomáš Kapička startující z druhého místa a nenechal nikoho na pochybách o tom, že si jede pro vítězství v tomto závodě. I po 1. tankování, které bylo navíc, si dokázal udržet první pozici a jeho náskok před 2. Lukášem Zemanem se neustále zvětšoval. Zbytek startovního pole se značným odstupem pak bojoval o další pozice. Zlom nastal až v 36. kole, kdy nepozorností na skoku jezdec jezdící o několik kol zpět skočil na projíždějící model Tomáše a tomu zhasl motor. Proběhl bleskový restart, ale ztráta téměř jednoho okruhu byla velkým soustem, které se nepodařilo dohnat. Tomáš stáhl ztrátu na 8 sec. a musel se smířit s druhým místem. Stačil už jen zajet nejrychlejší kolo závodu, které mělo hodnotu 28.,129 s. Jako třetí projel cílem junior Honza Zámiš. Lukáš si tak připsal na svůj účet další vítězství a plný počet bodů do tabulky seriálu.
Vcelku vydařený závod, snad jen škoda, že si nemohli jezdci užít více ježdění za krásného slunečného dne. V 16:30 proběhlo předání cen nejlepším třem účastníkům závodu a po 17. hodině zřela dráha prázdnotou a zbyla jen hrstka těch, kteří ještě zkoušeli nastavení svých modelů. Dráha je po závodech vždy na trénování nejlepší a tady jsme mohli vidět v některých pasážích dokonce „blue groove“
Dráha v Mladé Boleslavi byla pro tento závod v té nejlepší kondici a bylo vidět, že se dá připravit pro jezdce ideální podmínky. Nepamatuji, Za dlouhá léta co se zde závody pořádají, že by tady byl tak kvalitní povrch dráhy. Nemalou měrou tomu přispělo i vydatné kropení dráhy večer před hlavním závodem, které mělo za následek důkladné promočení jinak hodně prašného povrchu.
———
Zpět