Czech Open - Horní Jelení (15.-17.7.)

22.07.2011 16:13

Ve dnech 16. – 17. července se na dráze v Horním Jelení konal dvoudenní závod seriálu Czech Open. Dvoudenní závod o prázdninách má v seriálu již tradici. I přes to, že některým účastníkům dvoudenní závody nevyhovují a termín je v době dovolených přihlásilo se do závodu 39 jezdců. Tento dvoudenní závod se koná každoročně na dráze v Horním Jelení. Areál závodiště byl pro závodníky otevřený již v pátek a tak bylo možné zúčastnit se volných tréninkových jízd. Pro všechny účastníky byl opět připraven bufet v autobusu, který je neodmyslitelnou součástí závodiště v Horním Jelení. Dráha od minulých závodů nedostala žádných změn a tak měla většina jezdců už letos notně natrénováno. 

Pro ty co přijeli do Jelení i závodit byla v sobotu trať otevřená pro závod. Začínalo se volnými tréninky, které začaly v 8:00 hodin ráno a v 10:00 hodin skončily. Po krátké rozpravě se roztočil kolotoč kvalifikačních jízd. Neobvykle bylo vypsáno 6 kvalifikačních jízd o délce 6 min. Započítávali se tři nejlepší. Jednotlivé kvalifikační výsledky se ovšem nebodovali, tak jak jsme zvyklí, ale sčítaly počty kol a dosažené časy. Tady sváděla neúprosné boje o TQ čtveřice Jirka Mára, Lukáš Zeman a naši zástupci bratři Kapičkové. Této čtveřici se podařilo jako jediným překonat hranici osmi kol ve všech jízdách. Ve 3 z 6 kvalifikací byl nakonec nejrychlejší Lukáš Zeman, který tak získal TQ, před druhým Jirkou Márou, třetím Honzou Kapičkou a čtvrtým Tomášem Kapičkou. Dalo se očekávat, že tato čtveřice si to rozdá ve finále v boji o místa na bedně. Večer byl opět připraven autobus pro ty, kteří si rádi dají na noc sklenku něčeho ostřejšího, ovšem všeho s mírou samozřejmě!

V neděli se začínalo jednou osmifinálovou jízdou, ze které nepostupoval pouze jeden závodník. Následovaly dvě čtvrtfinálové jízdy, které se již jely na dvacet minut. Z těch postoupili naši jezdci do semifinále, a to konkrétně Honza Horáček a Michal Michel. Všechny finálové jízdy se jely s 12 jezdci. Na programu ještě zbývala dvě semifinále na 30 minut, ze kterých bez větších problémů postoupili i první čtyři jezdci z kvalifikace do hlavního finále. I přesto, že Jirkovi i Honzovi zhasl motor po tankování, nemělo to nikterak zásadní vliv na jejich výsledek. Náš Tomáš Kapička měl větší problémy, ale i s těmi se nakonec dokázal na trati poprat. Nejdříve musel dohánět dvouminutovou ztrátu, kterou způsobila vypadlá poloosa a následně mu zhasl motor. Tomáš nakonec postoupil s přehledem ze čtvrtého místa a do finále startoval až z desáté pozice. Po velmi napínavém souboji s Mírou Fedelešem postoupil do hlavního finále i další zástupce Bohemia Racing Michal Michel, který si v neděli pořádně zajezdil. Absolvoval čtvrtfinále, semifinále i hlavní finále. Pohár hořkosti si do dna vypil náš Honza Horáček, který se v semifinále propracoval až na postupovou příčku, ovšem 7 minut před koncem mu zhasl motor a bylo po nadějích. Finálová jízda byla vypsaná na 40 minut. V hlavním finále určovala tempo vedoucí trojice ve složení Zeman, Mára, Honza Kapička. Následně si dvojice Zeman, Mára vypravovala menší náskok a bojovali pouze mezi sebou. Ovšem cca 15 minut před koncem 40 minutového finále musel Jiří Mára z technických důvodů odstoupit a chvíli po něm i Honza Kapička. Pro vítězství si tak bez větších problémů dojel Lukáš Zeman před druhým Tomášem Kapičkou a třetím Honzou Zámišem. Honza se nakonec na dráhu vrátil, ale do bojů o pódiové pozice nezasáhl a obsadil 10. místo.

V sobotu večer jsme si měli možnost prohlédnou historický model Kyosho MP5 Jirky Novotného se kterým dříve závodil. Jirka se po dlouhých letech vrací zpět na závodní okruhy. Tady startoval s modelem Kyosho MP9.

Tento závod byl posledním oficiálním představením některých našich reprezentantů, kteří se zúčastní na začátku srpna ME v Německém Sandu. 

Kompletní výsledky jsou k vidění zde

- ZK - 

Zpět

Vyhledávání