Bitty Contest 2011 - Itálie (26.-28.8.)

08.09.2011 17:19

Tak jako loni i letos vyrazili zástupci Bohemia Racing do Itálie na závod Bitty Contest 2011. Tento podnik pořádá známá italská firma Bitty Design, za kterou stojí trio bratru Rabbitiových. Na cestu čítající něco málo přes 1.000 km se vydala z Čech pětice jezdců, konkrétně Honza a Tomáš Kapičkovi, Pavel Braun, Jirka Humpolec a Plamen Sokolov.

Pátek byl věnován tréninkům. Celkem se po skupinách bez nasazovačů odjely tři tréninky po 10 minutách a čtvrtý patnáctiminutový, který byl zároveň měřený. Na základě součtu časů tří nejlepších po sobě jdoucích kol bylo poté startovní pole rozděleno do skupin pro sobotní kvalifikace. Dráha byla skvěle připravena a obsahovala mnoho skoků, klopenou zatáčku a další nástrahy s kterými se leckdy nebylo jednoduché vyrovnat. Celkově však byla trať velmi zábavná.

V sobotních kvalifikacích se moc nedařilo Pavlu Braunovi, který ze čtyř kvalifikací dokončil pouze jednu. Jirka Humpolec se seznamoval s novým podvozkem JQ - The Car, se kterým absolvoval první závod. Plamen Sokolov zde byl hlavně pro nabírání zkušeností v závodním prostředí. Honza Kapička vylepšit letos nepříliš dobré skóre Nejlépe se vedlo Tomášovi Kapičkovi, který se pravidelně pohyboval v první dvacítce a tak si vybojoval postup přímo do semifinále. Celkově naši jezdci obsadili v kvalifikaci: Plamen 130., Pavel 104., Jirka 98., Honza 34. a Tomáš 22. místo.

Nedělní finálový den z našich jezdců zahájil Plamen Sokolov. Ten se učí velmi rychle a tak se mu povedlo obsadit třetí postupovou příčku ve finále 1/64 B. Tím postoupil do finále 1/32 kde se setkal s dvojicí Jirka Humpolec a Pavel Braun. Pavel finálovku vcelku s náskokem vyhrál, méně se však dařilo Jirkovi a Plamenovi. Jirka s poruchou opustil postupovou pozici a dojel jako devátý, Plamen jako jedenáctý. Ve finále 1/16 bohužel Pavla Brauna opustila štěstěna a tak díky problémům s elektronikou musel odstoupit z bojů o další postup. Dalším želízkem v ohni byl Honza Kapička, který startoval ve 1/4 finále. Bohužel ani jemu se nevyhnuly problémy s technikou, které začali hned na startu zhasnutím motoru. Naděje na postup tak byly ztraceny a Honza nakonec dojel jako dvanáctý. Posledním naším zástupce Tomáš Kapička, startoval v semifinále a do poslední chvíle bojoval o postup. V posledním kole se stal jeho boj úspěšným a do cíle dojel na pátém postupovém místě.

Bitty Contest se vyznačuje několika zajímavostmi v systému závodu. Letos se jely stejně jako loni dvě finálové jízdy na 30 minut, které se bodovaly. Do nich postupovalo přímo z každé semifinálové jízdy šestice jezdců. Finálovky se na Bitty Contestu jely po patnácti jezdcích a tak zbylé tři místa v samotném finále doplnila trojice nejlepších jezdců z LCQ (last chance qualify), kterého se účastní nepostupující semifinalisté. O pozice na finálovém roštu bojují finalisté v samostatné jízdě, kdy po každých pěti minutách odpadá pětice nejhorších jezdců a tím se vytvoří i pořadí na roštu.

Ve finále se Tomáš Kapička potkal s Mistrem Evropy Robertem Battlem, a dalšími špičkovými jezdci. V této konkurenci obstál a odnesl si čtrnáctou příčku celkově. Nebýt technických problémů s jeho neposlušným motorem dokázal by jistě obsadit pozice lepší. Vítězem se stal Robert Battle, druhý skončil domácí Alberto Papa a třetí Riccardo Perin.

Závody byly pořádány na špičkové úrovni s výborně připravenou tratí a bohatým doprovodným programem. Součástí bylo též velmi teplé slunečné počasí, které způsobovalo problém nejen jezdcům, ale též často i modelům. Nechyběla též ozdoba z loňska v podobě Laury, která byla též příjemným zpestřením. Doufejme že si závod udrží vysoký standard a bude i nadále navštěvován evropskou špičkou.

kompletní výsledky

Zpět

Vyhledávání