Astra Nitrocross 2012 (4.-6.5.), Slavkov u Brna
05.06.2012 21:39Stává se již tradicí, že náš nejlepší závodník Martin Bayer se vrhá jednou ročně do organizace našeho největšího mezinárodního offroadového závodu. Pod vedením tohoto zkušeného pilota pořádal klub Auto RC Slavkov již pátý ročník závodu Astra Nitrocross. Dlouho dopředu plnily stránky RC serverů fotky a videa z příprav tratě. Celý tým v čele s Martinem Bayerem připravili opět zbrusu novou a zajímavou trať. Martin zároveň nezapomněl přizvat i zvučná jména RC sportu. Do Slavkova u Brna si našli cestu Reno Savoya z Francie, Joseph Quagraine z Finska nebo Carsten Keller z Německa. Krom zmíněných top jezdců přijeli závodit do Slavkova závodníci z dalších 12 zemí, mezi nimi dokonce z Ruska nebo Kanady. Do závodu spalováků se celkem zaregistrovalo 87 závodníků, ze kterých bylo 39 z ČR (!!!). Letos byl závod poprvé otevřen i pro kategorii 1:8 E Buggy tady se přihlásilo 26 závodníků. O účasti českých závodníků si musí udělat obraz každý sám, ale jelikož se při hrubém odhadu dostaneme k tuzemské jezdecké základně daleko přes 100 jezdců, ptám se, kde jsou ti všichni závodníci lační po závodech??? Ale jak je v našich zeměpisných šířkách poslední dobou zvykem na kvalitní tuzemské závody se většina českých jezdců dívá pouze jen prostřednictvím internetu. Proč?
Do Slavkova tentokrát dorazili zástupci našeho klubu opět v hojném počtu jedenácti závodníků a v kategorii elekter šesti. V pátečních trénincích spalováků, podle kterých vznikaly sobotní kvalifikační skupiny, si nejlépe vedl domácí Martin Bayer, naši pak následovně: Jirka Mára (7.), Honza Kapička (18.), Michal Michel (34.), Pavel Braun (40.), Petr Dvořák (54.), Luboš Krch (63.), Plamen Sokolov (66.), Honza Hujer (76.), Jirka Humpolec (77.) a Jirka Dvořák (80.). V elektrách byl nejrychlejší francouzský závodník Reno Savoya.
Stejně jako loni i tentokrát byla pro pořadatele největším strašákem špatná předpověď počasí. Zatímco v pátek panovaly tropické teploty a suchá trať vyžadovala pravidelné kropení, v noci na sobotu přišly přesně podle předpovědi deštivé přeháňky a nad slavkovskou tratí se udržely i celý následující den. Déšť naštěstí neměl takovou intenzitu jako loni, takže kvalifikace mohla pokračovat i během dešťových přeháněk. Ke konci dne bylo vedením závodu rozhodnuto, že kvalifikace bude ukončena po čtvrté sadě. TQ získal francouzský závodník Reno Savoya, členové Bohemia Racing si vedli následovně: Jirka Mára (9.) a Honza Kapička (12.) si zajistili semifinále, Jirka Dvořák (32.) si zajistil čtvrtfinále; Michal Michel (39.) a Jirka Humpolec (47.) se dostali do osmifinále; Petr Dvořák (59.), Pavel Braun (61.) a Honza Horáček (64.) se probojovali do 1/16 finále; Luboš Krch (70.), Plamen Sokolov (75.) a Honza Hujer (77.) bojovali v 1/32 finále. Deštivého počasí se nezalekli ani jezdci elekter a absolvovali stejný počet jízd jako spalováky. TQ si vybojoval domácí Martin Bayer, z našich členů se do 10ti místného finále dostal pouze Honza Kapička na šestém místě.
Na poslední finálový den byla trať vydatně zavlažená, což paradoxně trati pomohlo. Trať byla po pátečních trénincích velmi rozbitá, takže pořadatelé za pomoci deště trať srovnali do perfektního stavu. Z našich členů byl ve finálových jízdách nejvíce při chutí junior Michal Michel, který se probojoval ze své finálové jízdy až do semifinále, stejně tak jako Jirka Dvořák ze svého čtvrtfinále. Do hlavní finálové jízdy se pak probojovali Jirka Mára a Honza Kapička. Honza po technických problémech obsadil konečné deváté místo, Jirka vybojoval výbornou třetí příčku. Celkové vítězství si vybojoval francouzský závodník Reno Savoya i za přičinění zhasnutí motoru druhého Martina Bayera. V kategorii elektrických buggyn se ze dvou vítězství ve finále A radoval Reno Savoya, Honza Kapička obsadil nepopulární „bramborovou“ čtvrtou pozici. Pavel Braun měl sice na dosah vítězství v B finále (11. místo celkově), nakonec bral 12. pozici. Jirka Humpolec skončil v „béčku“ čtvrtý a celkově 14., Martin Hrazdíra 16. a Adam Heinz 20. místo. Finále C si z našich zajel jen Lukáš Říha, který obsadil 25. místo.
Pořadatelům patří dík za perfektní organizaci a přípravu u nás stále nejpopulárnějšího závodu této kategorie.
H.K.
———
Zpět