7th International Warm-Up (27.-29. 4.), Bischofsheim - Německo
25.05.2012 22:28Mezi nejnavštěvovanější a také jeden z nejoblíbenějších podniků na začátku sezóny je bezesporu závod v německém Bishofsheimu nedaleko Franfurktu nad Mohanem. Letošní, již sedmý ročník, byl naplánovaný na konec dubna. Ve dnech 27. – 29. dubna se tady sešla celá řada předních jezdců z celé Evropy. Trať Rhein-Main-Circuit si v posledních letech našla celou řadu příznivců a tak patří také k těm nejnavštěvovanějším. Láká sem i jezdce zvučných jmen z celé Evropy. Pro nás to byl po Fehringu druhý z velkých závodů v řadě. Mezi jezdci se mluví o jedné z nejhezčích tratí v Evropě. I jezdci z České republiky tento závod hojně navštěvují. O tom svědčí i obrovský zájem a také kolabující systém při přihlašování. J Stejně jako v předešlých letech tak i letos se nepodařilo některým našim jezdcům do závodu vůbec přihlásit. Místa bývají po otevření přihlášek během několika minut beznadějně zaplněná.
My jsme pojali výlet do Bishofsheimu jako klubovou akci a ve složení Honza Kapička, Jirka Humpolec, Pavel Braun a Zdeněk Kapička jsme společně do Německa vyrazili. Zůčastnil se i Honza Horáček. Honza Kapička s Pavlem obsadili dvě ze tři kategorií – buggy elektro i spalovací. Jirka jel jen se spalovákem. I když moc chtěl, místo na něho ve startovní listině elekter nezbylo. Svoji účast i v tomto závodě musel na poslední chvíli odříct Tomáš Kapička, který dal přednost přípravě na maturitní zkoušky. J Celkem se zúčastnilo závodu téměř dvě stovky účastníků. Startovní listina čítala ve spalovacích buggynách 131 účastníků, v truggynách 37 a v elektro buggy pak 30.
Na pátek bylo naplánováno celkem šest tréninkových jízd, které jsme si pod slunečnou oblohou náležitě užívali. Na trati se dalo tak v jednotlivých kategoriích strávit téměř hodinu na dráze. To je dost na to, aby každý z jezdců našel tu nejlepší stopu a přizpůsobil svůj model požadavkům dráhy.
Sobotní den byl ve znamení kvalifikačních jízd. Celkem se jich jelo pět. Sluníčko přidalo na síle a tak nic nebránilo tomu zajet výsledek, který by zajistil co nejlepší umístění ve finálových jízdách. Laborovalo se jako obvykle s výběrem vhodné tvrdosti směsi pneumatik.
V kvalifikacích si Pavel 98. místem zajistil start v 1/32 finále, Jirka pak 68. místem 1/16 finále. Honza se po třetí jízdě kvalifikací propadl z pořadí zajišťující přímý postup do semifinále a nepovedla se mu ani čtvrtá jízda. Pátou jízdou však zabodoval a obsadil předposlední 19. příčku zajišťující start semifinále.
Finálové jízdy jsou mimo jiné o notné dávce štěstí. To ani jeden z našich jezdců neměl a tak se pořadí v podstatě moc nezměnilo. Nejblíže měl ke kýžené metě finále našlápnuto Honza, kterého od postupu dělilo jen jediné místo v pořadí a skončil tak na 16. místě. L Jirka obsadil celkově 86. Příčku, Pavel 104 a Honza Horáček 124.
V elektrách Honza podcenil kvalifikační boje a tak na něho po dvou nedojetých jízdách zbylo jen nešťastné 1. místo ve finále „B“. I přes to, že se mu tady snažil cestu k vítězství znepříjemnit Moritz Gaul, jednu finálovku vyhrál a dvě nedokončil, tak Honza vítězství uhájil. Pavel obsadil ve finále „B“ 11. příčku.
Závěrečný ceremoniál byl tečkou za naší účastí v německém Bishofsheimu. Zabalit rozlehlé zázemí v depu, naložit a vyrazit směrem na Prahu. Domů jsme se vraceli s pocitem dobře stráveného víkendu a do Bishofsheimu se budeme opět rádi vracet.
Z.K.
———
Zpět