2. závod mistrovství České republiky (30.6. – 1.7.), Slavkov u Brna
22.07.2012 09:49Seriál závodů MČR se přesunul hned 1. Prázdninový víkend na moravskou část České republiky do Slavkova u Brna. Na trati ve Slavkově se týden před MČR uskutečnil i Warm Up závod, který odzkoušel připravenost pořadatelů i tratě. Trať se od mezinárodního závodu Astra Nitro Cross vůbec nezměnila. Naopak byla díky suchému období velmi vysušená a nepomáhalo ani neustálé kropení, které se během tropických teplot míjelo účinkem. Závodníci si tak museli zvyknout nejen na prach, ale zároveň na těžké podmínky, které díky tomu na trati vznikly. Najít optimální nastavení bylo obtížné, na trati se navíc během nedělního závodu objevovali stále více nerovností. Prach se z trati snažili dostat nejen pořadatelé během přestávek mezi rozjížďkami, ale na každém stanovišti nahazovače byl připraven smeták, aby jezdci během čekání na nového nahazovače svůj sektor vymetli. Jezdci se tak u svých modelů potýkali s nedostatkem „gripu“ na prašných úsecích a s odskakováním na rozbitých úsecích.
Do závodu MČR se stejně jako v Horní Jelení přihlásilo 50 závodníků (37 spalováků a 13 elektro buggy). Z předních českých jezdců nechyběl nikdo, loňský mistr republiky Martin Bayer potřeboval pro obhajobu svého titulu po nepodařeném první závodě MČR, kde se kvůli technické závadě nedostal do finále, zvítězit.
TQ sice vybojoval Martin Bayer, ale cesta k němu byla trnitá a díky problémům s motorem si vítězství v kvalifikaci vybojoval až v poslední sadě rozjížděk. Z našich zajel nejlépe na 3. pozici Jirka Mára, 7. Jirka Dvořák, 10. Honza Kapička. Na dalších pozicích pak 21. Tomáš Kapička, 22. Kamil Řečinský, 24. Petr Dvořák, 26. Honza Hujer, 29. Plamen Sokolov.
Suverénněji si počínal Martin Bayer v elektrách, kde zvítězil v prvních třech rozjížďkách a do posledních dvou sad již ani nenastoupil. V tropickém 40ti stupňovém vedru to patrně nejvíce ocenila jeho elektronika. Mnoho jezdců se potýkalo s přehříváním elektroniky a tak čím méně toho měly regulátory a motory najeto tím větší pravděpodobnost byla, že dokončí závod bez problémů. Z našich si nejlépe vedl Tomáš Kapička, ale obsadil až 7. místo. Účast ve finále si „B“ si svými výkony zajistili Adam Heinz, Lukáš Říha a Honza Kapička. Honza nedojel ani jednu z pěti kvalifikací a do třech se mu nepodařilo nastoupit vůbec.
Nedělní program odstartovali elektry v prvním A finále překvapivě zvítězil Erik Margony, druhou již bez problémů opanoval Martin Bayer.
Ve čtvrtfinále spalováků skončil Kamil Řečinský a Plamen Sokolov, naopak účast našich jezdců v semifinále rozšířil Tomáš Kapička a Petr Dvořák, ale dál už se to nepodařilo. Drama předvedl v semifinále Honza Kapička, který si v poklidu kroužil po trati, když se jeho model v 18. minutě zastavil. Jeho náskok byl však tak velký, že to stačilo na postup. Naopak o vteřinu uteklo semifinále Honzovi Hujerovi.
Před hlavní finálovou jízdou spalováků byl na programu poslední závod elekter, kde Martin Bayer potvrdil roli favorita a připsal si letošní druhé vítězství. Tomáš skončil na čtvrtém místě. Od pódiového umístění ho dělila necelá vteřina ztracená v poslední jízdě. Finále „B“ vyhrál adam Heinz. Honzovi se podařilo svůj model vyladit až na poslední jízdu.
Hlavní finálová jízda probíhala za extrémních podmínek, spojení prachu a vysokých teplot poznamenalo většinu závodníků technickými problémy, se kterými se někteří lépe a jiní hůře vypořádali. Nejlépe se s tím vypořádal Martin Bayer, který zvítězil a získal tak víkendový double. Naši zástupci ve finále Jirka Mára a Honza Kapička se potýkali s technickými problémy a tak museli opustit vydobyté přední pozice a Honza nakonec jízdu ani nedokončil. Jirka Dvořák dojel na hezkém 6. místě.
H. K.
———
Zpět