2.Svätojurský Pohár (17.7.2010)

28.07.2010 22:03

V sobotu 17.7 se uskutečnil závod na dráze ve Svätom Jůri u Bratislavy. Původně mělo jít o závod mistrovství SK spojený s lokálním seriálem Elektra Cup, nicméně pro organizační nedorozumění byl změněn na 2.Svätojurský Pohár a 2.Electra Free Cup. Na startovním poli bylo oproti minulému závodu méně závodníků. Byly vypsány kategorie 1:8 IC buggy, 1:8 IC truggy a 1:8 elektro buggy a truggy dohromady. Největší rozdíl byl právě v elektro kategorii, kde minulý závod nastoupilo za vydatné pomoci moravských závodníku rekordních 16 modelů, dnes jich bylo pouze 6 – a to jen truggy. IC truggy měla stejné zastoupení, nejvíce modelů bylo v kategorii IC buggy (18).

Už ráno jasně naznačovalo, že den bude tropický. Pořadatel zařídil fontánku s vodou, chlazené nealko nápoje a hlavně nově připravil dráhu. Na dráze byly použity experimentální povrchy hlavně z důvodu velkého množství prachu. Cement smíchaný s hlínou, oblíbený olej a na největší skoky byl natažen koberec z tenisového hřiště. Tyto koberce jsou velmi odolné a zároveň je v nich nasypaný písek pro zatížení a další zvýšení odolnosti. Nutno poznamenat, že hlavní koberec na dopadové hraně největšího skoku celý závodní test přežil bez úhony.
Po úvodní rozpravě (přenášené z věže pohodlně přes audio systém) se mohlo začít závodit. V obou truggy kategoriích bylo jasně vidět, že si účastníci přijeli hlavně zajezdit a rozhodne se nebudou dít žádné adrenalinové boje o první (nebo jakákoliv jiná) místa. Atmosféra na věži i pod věží byla uvolněná a pohodová tak, jak je na Slovensku zvykem. V kategorii IC buggy byla situace úplně jiná. Účast Skřípovských JKcarsteam, moravských jezdců a jednoho zástupce Bohemia Racing slibovala, že kolem vedení pole bude rozhodne na co koukat. První rozjížďky byly pro zatím přijatelné teploty bez problémů a všechny modely dojížděly v pohodě  - mladá e-kategorie měla svoje odpadlíky, nicméně zastavené modely byly brány sportovně a celá e-skupina se vždy seběhla a snažila se přijít na to, co je špatně – pravda teplota 135 stupňů na střídavém motoru se jen tak nevidí.

Semi-Finálové a finálové jízdy byly upraveny tak, že buggy kategorie se nasazovaly navzájem. IC truggy jelo pouze finále a e-kategorie jela finálovky tři ve stejné délce 8minut. Po zkušenostech z minula bylo nutné udělat toto opatření, protože e-závodníci  si celkem právem ztěžovali, že jezdí 3x8 min a nasazuji 3x20(30) min. Pořadatel skvěle zareagoval a ve finálových jízdách nasazovali všichni přibližně stejně a rozhodně v 35stupních ve stínu to bylo velmi vítané.
Finálovky e-kategorii měly celkem jednoznačný průběh. V první a třetí náš Jiří Humpolec na začátku chvilku bojoval s ostatními, pak se jim vzdálil a přibližně s náskokem třech čtvrtin kola bez riskování dojel na jistotu na prvním místě. Ve druhé  zlomil na své XT8 rameno hned v úvodu a dal prostor stressu a nervům z rychlé opravy protože zároveň jel finále buggy, vložené mezi dvě e-finálovky  O druhé místo se prali Milan Moravčík a Tomáš Rajdus, díky častým chybám nebylo poměrně dlouho jasno, nicméně pro druhé místo si nakonec dojel Milan.

V IC Truggy bylo dlouho na co koukat, první dva jezdci jeli velmi  vyrovnaně, často se předjížděli, nakonec pro technickou závadu na spojce musel Roland Feketevizi odstoupit a pro první místo si bez problému dojel Tibor Dobiš. Druhý skončil Roman Furda a třetí místo díky dostatku najetých kol patřilo Feketevizimu.

V IC Buggy oproti dvěma předchozím kategoriím bylo jasné, že zde o žádnou pohodu a vyhlídkovou jízdu nepůjde. Semifinále B už od startu bylo adrenalinovou záležitostí  a bylo jasné že ve finále se budou dít věci. Zároveň teplota značně prozkoušela ladící schopnosti všech jezdců. Motory zhasínaly, teploty přes 140stupňů byly spíše pravidlem než výjimkou, ložiska si razila cestu z domků diferenciálů v záplavě natavené umělé hmoty, tradiční tropické kratochvíle RC závodění.

Půlhodinové finále začalo překvapivě naprosto spořádaným startem a jen mírnou strkanicí. Velmi rychle se na čele usadil  Ludvík Kurečka následovaný  Vítem Kubánek a Markem Žilinským, Ernest Tamáš velmi brzo po startu dostal od někoho štouchanec a po zhasnutí motoru se musel pracně probojovávat dále. Jiří Humpolec držel ke svému překvapení stabilně 4 pozici. Bohužel se jednou zapojil do boje o třetí místo a nervy a adrenalin udělali svoje. Pitbox je neústupný a trefit ho v plné rychlosti se o dvě kola později projevilo upadnutou spojovačkou a i přes její opravu pro něj boj o přední pozice po 5ti minutové zastávce v boxech skončil. Přední pozice byly taktéž ovlivněny  zhasínáním motorů, nicméně finální pořadí je Ludvík Kurečka, Marek Žilinský (pokud mne oči neklamaly, jezdil s Xray XB8, která už je přeci jen nějaký ten rok pozadu) a Vít Kubánek.

Celkově se opět potvrdilo, že i přes menší účast dokáže RC klub Svatého Jůra zorganizovat velmi kvalitní závody se skvělým zázemím, excelentní a zábavnou tratí a hlavně báječný závodní den.

- J.H.-
 

Zpět

Vyhledávání