12. Kyosho Masters - Sucy en Brie, Francie (17.-20. 6.)
08.07.2010 18:09Další ročník prestižního závodu, kterého se každoročně již od roku 1998 zúčastňují všichni příznivci japonské značky Kyosho. I tentokrát se účastnili přední tovární jezdci, bohužel však postrádal závodníky z USA, kteří se připravovali na mistrovství Severní Ameriky, které se konalo hned po tomto závodě. I tak byli mezi jezdci Jerome Aigoin, David Ronnefalk nebo Linus Thern. Mezi závodníky nechyběl ani konstruktér firmy Kyosho Yuuichi Kanai, který do Paříže opět přivezl novinku. Stejně jako před dvěma lety, kdy v Paříži představil zbrusu nový podvozek MP9, tak i tentokrát přivezl inovovanou verzi s označením MP9 TKI 2. Premiéra podvozku na pařížské dráze se však musela odložit ze čtvrtka na pátek, jelikož se letištnímu personálu nelíbily dva padesátikilové kufry, které sebou japonský závodník do Evropy přivezl a musel jej tak nechat na více jak 24 hodin uvězněné na místním letišti. V pátek dopoledne však obě jeho zavazadla dorazila na trať a při vybalování se kolem jeho stolu sešli všichni přítomní spolu s fotografy, aby ukořistili první snímky nového modelu.
Do Paříže také vyrazili zástupci našeho klubu – Michal Šindelář, Honza Kapička, Tomáš Kapička a Zdeněk Kapička.
Závod byl vypsaný celkem do třech kategorií – 1:8 Buggy IC, 1:8 E Buggy, 1:8 Truggy IC, kategorie 1:8 Buggy IC je navíc rozdělena na tři jakési výkonnostní podkategorie – Tomáš nás reprezentoval v kategorii Expert, Michal s Honzou v Elite, mimo jiné se Tomáš s Honzou zúčastnili i kategorie Truggy, Zdeněk nás reprezentoval v kategorii 1:8 E Buggy.
Ani jeden náš závodník bohužel neprošel v neděli do hlavní finálové jízdy, dalo by se říci, že se našim vůbec nevedlo – první šel na řadu Tomáš Kapička, který ve své semifinálové jízdě jezdil dlouhou dobu na postupu, na velkém skoku však uštědřil svému modelu osudovou ránu, až se mu zastavil motor a bylo po nadějích. V kategorii Elite šel na řadu první Honza Kapička, kterému se bohužel ve vedru odlepily pneumatiky nalepené těsně před jízdou a byl nucen zajet do boxů, v kategorii Elite se ukázala tato ztráta jako osudová. Následoval svojí jízdou Michal Šindelář, bohužel jeho model po zajetí v jedné ze zatáček na ostrý kámen zastavil a i on tak neprošel semifinálovým sítem. V kategorii truggy naši po kvalifikacích bojovali ve finále B, ve kterém obsadili druhé a třetí místo. V kategorie elektro v buggy v součtu výsledků obou finálových jízd obsadil Zdeněk 11. místo.
Po 45ti minutách si v hlavní finálové jízdě kategorie 1:8 Buggy IC odnesla Jerome Aigoin, který byl hnán domácími závodníky a v soubojích s Davidem Ronnefalkem předváděli nevídané kousky. Kategorii truggy ovládl také Jerome Aigoin, kategorii Elektro ovládl švédský závodník Linus Thern. Po odjetí všech finálových jízd se všichni zúčastnění sešli na společném vyhlášení, kde byl vyhlášen každý závodník a obdržel upomínkový předmět, tentokrát v podobě pracovní podložky, jak jinak než značky Kyosho.
- H.K. -
———
Zpět