Novinky

EFRA - seznam výfuků pro sezónu 2012

07.03.2012 21:12

EFRA vydala seznam povolených výfuků pro závody v roce 2012. Seznam přidán do sekce ke stažení.

>>

Lestr Cup – Off Road (4.3.), Odolená Voda

06.03.2012 19:20

Původně poslední závod zimního halového seriálu Lestr Cup se měl konat tuto neděli tradičně v hale v Odolené vodě. Vše platilo až na první informaci, tedy jednalo se o závod předposlední, poslední závod je přeložený z prosince a koná se 1.4.

Ale zpět k nědělnímu závodu. Tradičně se jelo mnoho kategorií a na startu se tak sešlo celkem hodně závodníků. Při rozpravě se odhlasoval systém čtyř kvalifikací po pěti minutách a následně tři finálové jízdy též po pěti minutách. Jako v předchozích reportech i v tomto se následně budu věnovat pouze kategorii 1:8E.

Na startu se sešlo celkem 13 jezdců, kteří kvalifikace absolvovali ve dvou skupinách. Celkovým vítězem kvalifikace a poleposition pro finálové jizdy získal Kája Novotný, před Vaškem Strupkem a Petrem Klatovským. Z našich jezdců se do finále A kvalifikoval na čtvrtém místě Honza Kapička následován pátým Pavlem Braunem. Ve finále B pak startoval Zdenek Kapička a Plamen Sokolov.

Tak jako kvalifikace i finále ovládl Kája Novotný. Tento mladý pilot, který jezdí hlavně s modely kategorie 1:10 zde absolvoval první závodní seznámení s kategorií 1:8. A vedlo se mu skvěle. Nikoho nenechal na pochybách a bez výraznějšího zaváhání vyhrál všechny tři finále A. Své druhé místo z kvalifikace ve finále nakonec potvrdil Vašek Strupek, stejně tak jako třetí Petr Klatovský. Čtvrtá příčka nakonec unikla našim jezdcům a obsadil ji Marek Fleissner. Pátý Honza Kapička a šestý Pavel Braun byli nakonec nejlepšími zástupci našeho klubu. Kompletní výsledky jsou k vidění na webu myrcm.

Stejně jako přechozí tak i tento závod seriálu Lestr Cupu byl velmi vydařený jak organizačně tak i jezdecky. Velkým příslibem pro kategorii 1:8E je vstup Káji Novotného, který hned v prvním závodě využil své zkušenosti z kategorie 1:10. Otázka je zda v této kategorii vydrží a uvidíme ho bojovat o vavříny i v nadcházející sezóně Mistrovství republiky 2012.

-pH-

>>

EFRA GP Fehring /EuroA WarmUp/ - registrace

05.03.2012 10:43

Sezóna je za dveřmi a většina z nás plánuje svůj kalendář závodů. Jezdci, kteří se chystají reprezentovat na letošním mistrovství evropy A, by neměli vynechat EFRA GP v Rakouském Fehringu. Takovýto ávod je většinou též nazýván Warm Up, tedy příprava a trénink na letní Euro A.

Dnes ve 20.00 se otevírá registrace na tento závod, který se koná 20.-22.4. Jezdci kteří se chtějí zůčastnit tohoto závodu musí mít platnou závodní licenci národní (RCAČR) či mezinárodní (EFRA).

>>

Astra Nitro Cross 2012 - přihlášky

28.02.2012 16:14

Dnešním dnem byla spuštěna registrace na závod Astra Nitro Cross 2012. Kdo má zájem, tak se může přihlásit na této adrese.

Seznam přihlášených je k vidění zde. Někteří měli již na začátku spuštění dokonce i zaplaceno :-)

Zároveň je možno u pořadatele rezervovat místo v provizorním campu v areálu.


foto z přípravy dráhy ročníku 2011 - zdroj pořadatel

>>

Lestr Cup – Off Road (5.2.), Odolená Voda

20.02.2012 23:00

Zima se přehoupla do své druhé, doufejme kratší, poloviny a nejinak je tomu i s halovým seriálem závodů Lestr Cup. Další závod se jel tentokrát netradičně v neděli na tradičním místě - hala v Odolené vodě. Závody jsou hlavně pro kategorie 1:10, ale v letošní sezóně se začínají v prosazovat i buggy elektro 1:8.

Tentokrát se na startu sešlo jedenáct jezdců kategorie 1:8E. Kvalifikaci absolvovali ve dvou skupinách. Vítězem kvalifikace se stal Vašek Strupek, který tentokrát nenastoupil v kategorii 1:10, ale preferoval podvozek trochu větší. Zvítězil ve všech třech jízdách. Všechna druhá místa si pak připsal vítěz  minulého závodu Jirka Dvořák. Na třetím místě skončil Pavel Braun.

Ve finálových jízdach neponechal Vašek Strupek nic náhodě a po dvou prvních místech ve finále se stal i vítězem celého závodu. Z rytmu nevyšel ani Jirka Dvořák, který pokračoval ve sběru druhých míst a tak i celkově skončil na stříbrné příčce. Jako třetí celkově se umístil Honza Domanský. Ve finálových jízdách se nevedlo Pavlovi Braunovi, který nakonec zůstal těsně před stupni vítězů na bramborové pozici. Vítězem finále B se stal Adam Heinz.

Závodní neděle to byla vydařená a i když se díky hojné účasti jelo pouze na tři kvalifikace byli všichni účastníci spokojeni. Jedinou tečičkou na kráse je snad počet závodníku ve finálových jízdách kategorie 1:8. Nutno podotknout že hala a trať je svými rozměry určena spíše pro kategorii 1:10. Během kvalifikací jsme viděli na trati maximálně šest modelů 1:8 a to bylo vcelku vyhovující. Ve finálových jízdách, které se jeli po osmi modelech vznikala na trati často zácpa a díky tomu i větší počet kolizí. Při účasti jedenácti jezdců by stálo za to uvážit počet jezdců na trati. Jistě by to přispělo i atraktivnosti finále, ubylo by karambolů z nedostatku místa a třeba přibylo více napínavých soubojů o pozice.

-pH-

kompletní výsledky

>>

International Toy Fair Nürnberg 2012 (1.-6.2.), Německo

20.02.2012 10:58

Jako každý rok se v Norimberku konal veletrh hraček Toy Fare. Bohemia Racing tam vyrazil na obhlídku v sobotu 4. února v sestavě všech tří Kapičků a mojí maličkosti. Potkali jsme zde i kamarády Plamena Sokolova, Tomáše Fice a řadu jiných známých tváří. Totálně zmrzlá cesta proběhla až na problémy se zmrzlou naftou v pohodě a kolem deváté už jsme byli na místě.

Veletrh je obří akce plná hraček, tisícovek plyšáků, balónku, kostýmků pro děti a taky modelů. S Tomášem jsme se odtrhli a vyrazili na průzkum a něco vyfotit. Fakt je, že hala, která nás zajímá, tedy 7A kde jsou rádiem ovládané modely naprosto všeho, není z největších, ale pořád dvě hodinky čistého času zabere. Byl jsem na veletrhu loni a letošek byl velmi podobný. Stánky velkých firem jsou na stejném místě a vypadají stejně. Kromě transforer vysílačky Kopropo jsme žádnou převratnou novinku neviděli.

Která firma loni ještě neměla elektrickou osminovou buggy, tak jí teď měla. Jasným trendem jsou short-course trucky a zároveň se letos začaly objevovat modely posazené na podvozku osminové buggy, ale s realističtější karoserií a nástavbou, včetně pilota. Takové pouštní buggyny, určené pro mix tratí a volného ježdění pro ty, pro které je realistický vzhled modelu důležitý.

Zároveň co nejde spojit s IOS zařízením (iPad, iPhone) jakoby nebylo. Modely ovládané přes bluetooth primo ze zařízení, modely ovládané přes infra pomocí malého modulu, který se zapojil do sluchátek. Helikoptéra ovládaná pomocí wifi a podobně. Vysílačky s telemetrií pro iphone a podobně. Trend chytrých telefonů a jejich využití byl na letošním veletrhu jasně znát.

Po opuštění haly s modely jsme vyrazili po ostatních halách potkat něco zábavného. Po zhlédnutí opravdu obrovského množství hraček jsme se asi na půlhodiny zasekli u stěny, která dokázala snímat zásahy fotbalovým míčem. Trampolína byla lákavá, ale prochozený den a noc téměř beze spánku se na výkonu dost podepsaly a tak jsem skoro okamžitě zase slezl.

Celkově je veletrh opravdu mamutí akce, kterou určitě stojí za to vidět. Hraček a modelů je zde opravdu nesmyslné množství.

Jerry

>>

Coppa Italia 2012 (27.-29.1.) Padova, Itálie

14.02.2012 20:41

Již dlouhá léta bývají vyhledávány zimní zahraniční závody celou řadou našich jezdců a jsou zpestřením dlouhé proluky mezi jednotlivými závodními sezónami. Závody osminových offroadů na hlíně patří téměř výhradně pod širé nebe a tak je jejich čas vyčleněn především do doby od jara do podzimu. V posledních letech si naši jezdci našli cestu na celou řadu závodů, které jsou pořádány v halách, ale většinou postavené na pevném základu s umělými překážkami a kobercovým podkladem. Závodů na hlíně je jak šafránu a pro pořadatele skýtají celou řadu problémů. Hala postavená pro tyto závody v italské Padově je tak ojedinělou možností pro možnost uspořádání velkých závodů na hlíně i v zimě.

Závody na kryté trati v italské Padově se přehouply tímto závodem do své druhé poloviny první zimní sezóny. Na většině zatím odjetých závodů se zúčastnili zástupci z Čech. Podařilo se nám dokonce přimět i pořadatele, aby doplnil vlajky u stropu haly o naší národní vlajku. J

Jak jsem se zmínil, byl první letošní závod v Padově již čtvrtým v řadě, který se zde jel. Trať je možné využívat i celoročně pro trénování.

Do lednového závodu bylo přihlášeno téměř 80 závodníku. Jezdci byli rozděleni do skupin po dvanácti a závod byl vypsán pro dvě kategorie F1 a F2, kterou si měli možnost jezdci vybrat. V kategorii F2 startoval náš Plamen Sokolov a ostatní naši pak v F1. Do závodu se kvalifikovalo 44 jezdců do kategorie F1 a 29 do kategorie F2. Je škoda, že této příležitosti nevyužije více našich jezdců. I tak byla skupina, která se vydala do Padovy z Čech početná.  Z Prahy vyrazili opět oba bratři Kapičkové a klubový kolega Plamen Sokolov a ze Slavkova pak bratři Bayerové. Předpověď počasí nasvědčovala tomu, že v Itálii nebude na kraťasy, ale rozhodně bude tepleji, než jak se dalo čekat doma, kde vyhrožovali meteorologové s arktickými teplotami hluboko pod bodem mrazu. V okolí závodiště se pohybovala teplota přes den nad nulou a v noci klesaly pod nulu. Vytápěná depa nabízela rovněž teploty nad nulou, ale topení, která jsme si přivezli z domova se určitě hodilo.

Pátek byl věnován tréninkům. Začínalo se již v devět hodin ráno a jezdilo se do pozdních večerních hodin. Každý z přítomných jezdců měl možnost se vydat na dráhu celkem 6x. Každá jízda se skládala ze třech minut přípravného času a deseti minut jízdy. Většinou jsem však měl na stopkách čas blížící se čtvrthodině. Každý jezdec si tedy měl možnost v pátek na dráze odjet téměř hodinu a půl jízdy. To je na seznámení se s tratí dostatečně dlouhá doba a stačí i na to aby si každý měl možnost nastavit model tak jak potřebuje. Roleta v zadní části dráhy, se tady objevila již v minulém závodě. Přes velké množství překážek byla právě tato roleta tím místem, které dělalo spoustě jezdců velké problémy.

V sobotu se začínalo opět brzo ráno a na programu byly měřené tréninky. Každá skupina odjela tři měřené tréninky. Opět se jely tři přípravné minuty a pětiminutový čas pro měřený výkon. Pořadatel ponechával téměř u všech jízd ještě téměř minutu času na to, aby vyjely opravdu všechny modely z depa na dráhu a pak teprve běžel přípravný čas. Výsledek z měřeného tréninku byl kritériem pro sestavení skupin pro kvalifikační jízdy. Vzhledem k tomu, že byli jezdci rozděleni do dvou kategorií – F1 a F2, nebyly na trati ve skupinách vidět výrazné rozdíly ve výkonnosti jezdců.

Po pauze na oběd následovala série čtyřech kvalifikací. Našim se příliš nedařilo. Klíčem k úspěchu bylo zajetí 11 kol a to s co nejlepším časem. Ve druhé polovině se dokázal prosadit i Martin Bayer, ale spokojený se svým výkonem rozhodně nebyl. Martin nakonec obsadil 5. příčku, bratr Aleš 13. Honza 20. a Tomáš až 34. Místo.

Neděle byla finálovým dnem a pro obě skupiny byly vypsány čtvrtfinálové jízdy. Plamen postoupil nakonec hned ráno ze své jízdy do semifinále, kde svoji účast však posléze ukončil. Nižší finálové jízdy se jeli na 20 min. V kategorii F1 jsme očekávali, vylepšení výsledků z kvalifikace ode všech zúčastněných. Honza si kontroloval ve čtvrtfinále pozici a dokázal se probojovat do semifinále. Jel společně se svým bratrem, kterému se však tentokrát nedařilo a dále se mu postoupit nepodařilo. Po zmařeném startu, kdy zůstal stát za první zatáčkou po startu se zhasnutým motorem se již nedokázal propracovat na postupové příčky. Semifinále se stalo osudným pro Honzu, kterému se v polovině zastavil definitivně motor a musel tak odstoupit. Ve druhé semifinálové jízdě se podařilo nakonec postoupit oběma Bayerům.

Finále bylo vypsané pro 12 jezdců. Před vlastním startem došlo ke slavnostnímu  nastoupení všech finalistů pod věží. Jmenovitě pak byli představeni všichni jezdci. Tento akt je velice atraktivní podívanou a to nejen pro diváky. Finálová jízda byla vypsána na 45 min. Již od prvních kol se bojovalo především o přední příčky. Pro spoustu jezdů byl však cíl příliš vzdálený a nepodařilo se jim této mety dosáhnout. Prvním jezdcem, který musel odstoupit pro závadu na svém modelu byl Elliott Boots, který tady v předešlém závodě exceloval. Naši výpravu provázela smůla a ta se také nevyhnula Alešovi, který musel ve 21. minutě odstoupit pro závadu na motoru a Martinovi, kterého o čtyři minuty později přestal poslouchat jeho model (závada na přijímači). Finále nakonec dokončilo pouze osm jezdců. První příčku obsadil, Davide Tortorici před Riccardo Perinem a třetím Alessandrem Magim.

I přes nepříliš valné výsledky jsme si užili spousty ježdění, které je rozhodně dobrou průpravou před nadcházející sezónou.

Mohli jsme si zde také na vlastní kůži odzkoušet mazaní kol, které bylo klíčovým pro srovnání se předními jezdci. Tento fakt, který jsme na zdejší dráze zaznamenali především u domácích jezdců, již v předešlých závodech vrhá na tuto kategorii stín a rozděluje jezdce na dva tábory - ty, kteří tento fakt podporují a na ty kdo jej kritizují. Pro dobrý výsledek a srovnání se s předními jezdci je však třeba namazat!

Zdeněk Kapička

>>

Lestr Cup – Off Road (14.1.), Odolená Voda

10.02.2012 12:26

Čtvrtým podnikem pokračoval zimní seriál závodů Lestr Cup. Závod je sice označován jako čtvrtý, ale vzhledem k tomu že třetí závod byl z důvodu problémům s halou přeložen na březen jednalo se vlastně o třetí závod. Jako vždy se jelo v kategoriích 1/10 (2WD a 4WD), 1/8 a micro samozřejmně vše elektro.

V ktegorii 1/8E po čtyřech kvalifikacích držel pole position Pavel Rak z klubu RC klub Stará Huť před naším Jiřím Dvořákem. Jirka však ve finále neponechal nic náhodě a zvítězil ve všech třech jízdách. Druhý celkově byl Pavel Rak a třetí Marek Fleissner. Z jezdců Bohemia Racing dojel na pátém místě Martin Hrazdíra.

 

>>

Astra Nitro Cross 2012 - pozvánka

08.02.2012 08:44

S blížícím se začátkem sezony přibývá termínů a pozvánek na závody. Asi v Čechách největší offroad podnik posledních let Astra Nitro Cross, který pořádá Slavkovský klub v čele s Martinem Bayerem, se vrací zpět termínově na začátek května. Věřme že trať bude opět zajímavá a tak jako každý rok se sejde kompletní česká špička a mnoho dalších zahraničních jezdců. Velkou novinkou je vyhlášení závodů v kategorii Buggy elektro. Registrace bude otevřena 28.2.

 

>>

Warm Up Euro A, Fehring - pozvánka

06.02.2012 15:13

>>
<< 4 | 5 | 6 | 7 | 8 >>

Vyhledávání