Novinky

Savage Cup Horní Jelení (26.5.)

01.06.2010 17:24

Druhým kolem pokračoval Savage Cup pořádáný modelářskou firmou Lestr Models. Jelo se na trati v Horním Jelení a to v kategoriích Monster Truck, Electric Open, IC Open a Large Scale. V kategorii IC Open zvítězil Miroslav Fedeleš před domácím Otto Gotzlem. Na pátém místě dojel Radek Schutz. V kategorii Monster Truck si zlato odvezl Jaroslav Brůžek a v kategorii Electric Open stupínek nejvyšší získal Radek Schutz. Zároveň v této kategorii skončil na třetím místě Lukáš Skramlík - nový člen Bohemia Racing týmu. Těchto úspěchů bylo dosaženo též díky skvělému výkonu nejlepšího klubového mechanika Honzy Maruše (Cuzzy).

Kompletní výsledky zde

 

>>

MČR 2010 "B" Skřipov - pozvánka

28.05.2010 09:43

Druhým kolem pokračuje seriál MČR "B" Buggy a MČR Truggy na trati JK Cars Teamu ve Skřipově u Opavy. Registrovat do závodů MČR stejně tak jako do nedělního volného závodu 1:8 IC Buggy je možné zde.

>>

Czech Open 2010 Most - pozvánka

26.05.2010 09:20

Již čtvrtým podnikem pokračuje seríál Czech Open, tentokrát na trati v Mostě. Bohužel tento závod je ve stejný termín jako druhý závod MČR "B" konaný ve Skřipově společně s druhým závodem MČR kategorie Truggy.

>>

MČR 2010 "A" Slavkov u Brna (22.-23.5.)

24.05.2010 11:56

Prvním závodem začal druhý mistrovský seriál označený jako "A". Na start závodu se nakonec snad i díky nepříznivému počasí přihlásilo 39 jezdců, což je asi menší účast než na takovémto závodě leckdo očekával. Závod začal sobotním dopoledním tréninkem po skupinách a měly následovat čtyři kvalifikační rozjížďky. V neděli pak mělo vše pokračovat poslední pátou kvalifikací a následně fínálovými jízdami. Takový byl plán.

Bohužel při posledním kole tréninkových jízd se vše změnilo. Nad tratí přešel silný déšť s kroupami a ta se stala nesjízdná. Pak následoval velmi urputný a vyčerpávající boj pořadatelů s touto nadílkou. Těm se podařilo po cca pěti hodinách, kdy občas trať znovu zkropil znovu déšť vše uvést do sjízdného stavu a tak po páté hodině mohla začít kvalifikace. Popravdě řečeno, výkon pořadatelů to byl nadlidský a patří jim velké uznání a dík. Během soboty se tak stihly odjet první tři kola kvalifikace. Té se již účastnilo pouze 35 jezdců, neboť čtyři přihlášení odjeli pryč.

Na neděli byla předpověď příznivější a vše začalo slunným ránem. Pokračovaly tak poslední dvě kola kvalifikací. Po nich se vedení ujal Martin Bayer před bratrem Alešem a Martinem Paterem (všichni domácí jezdci ARC Slavkov). Naše klubové barvy hájil na pátém místě Michal Šindelář následovaný Tomášem Kapičkou, dvanácté místo obsadil Honza Kapička a dvacítku uzavíral na osmnáctém místě Jiří Dvořák.

Finalové jízdy se jeli již na takřka suché trati, která díky své vlhkosti poskytovala ideální grip. Smolařem víkendu se stal Pavel Braun, který se kvalifikoval z 21. místa do čtvrtfinále, kde bohužel během zahřívacích kol jeho model vykázal technickou závadu a tak z finále absolvoval akorát jedno kolo a celkově skončil předposlední. Podobná smůla provázela Tomáše Kapičku, který hned po startu semifinále přišel o přední tlumič a tak postup do finále se tím rozplynul. V tomto semifinále si skvěle držel druhou pozici jeho bratr Honza až do doby, kdy se nad tratí opět sešli mraky, spustil se silný déšť a závod musel být zastaven. Nakonec byl celý podnik předčasně ukončen a vyhlášeny výsledky dle pravidel. Tedy pořadí po odjetých finálových jízdách zůstalo. Zbytek, tedy obě semifinálové jízdy které nebyly odjety, se klasifikoval dle pořadí z kvalifikace.

kompletní výsledky zde

 

>>

Kuky se vrací

20.05.2010 23:02

Tak to máme za sebou, po natáčení, kterého jsme zúčastnili coby technický servis filmových autíček (modelů), přišla na řadu slavnostní premiéra filmu. Ve středu 19. května měl v pražském multikině Cinestar Anděl premiéru nový snímek Jana Svěráka Kuky se vrací, ve kterém autíčka hrají ve téměř 70% scén. S filmaři jsme strávili dlouhých téměř 60 dní, a to v nás zanechalo pochopitelně spousty nezapomenutelných zážitků. Natáčelo se ve všech koutech republiky a štáb s loutkami točil celé obrazy ve volné přírodě. Přičemž hledání pohádkových scenerií vyústilo ve vlastivědné toulky po vlastech českých. Zimní scény se točily za velkých mrazů na Ještědu, mechový les a potok na vrchu Melechově zajímavé kořeny u Bechyně, borovice a skály u Drábských Světniček, listnáče ve Voděradských bučinách, červená půda u Nové Paky a svícnový smrk až u Vyškova. To je jen malý výčet těch nejzajímavějších lokalit, které jsme navštívili. Pro mě nepopsatelný zážitek.

Do scén, kde se pohybuje více modelů najednou, jsem si musel přizvat i oba moje syny nebo naše kamarády autíčkáře. I pro ně to byl ojedinělý zážitek.

Premiéra filmu byla již jen třešničkou na dortě. Po rudém koberci před multikinem byla totiž pro autíčka naplánovaná jejich poslední cesta. Po boku filmových hvězd promenoval velký růžový medvěd a tradiční limuzíny nahradila podivná filmová vozítka s ještě podivnějším osazenstvem, kterými byli hlavní hrdinové filmu.

- Zdeněk Kapička -

Ukázky z filmu jsou k vidění zde

>>

Czech Open 2010 Mladá Boleslav (15.5.)

17.05.2010 19:45

Na mladoboleslavské dráze se uskutečnil další závod ze seriálu Czech Open 2010. Tento tradiční závodní okruh letos nehostí seriál MČR a tak se zaměřil na organizaci pouze tohoto seriálu. Jelikož se trať nachází téměř ve středu republiky, mají to sem skoro všichni závodníci stejně daleko a tak bývá každý závod velmi početně obsazován. Bohužel proti velké účasti byla předpověď počasí, která slibovala dešťové přeháňky, které ovšem stejně jako zbytek republiky tak i dráhu ohrožovaly několik dní před samotným závodem.

Obavy ale místní klub zmírnil, když mezi přihlášené závodníky poslal informaci o sjízdnosti dráhy a pouze malého rozmočení tratě, s tím že se déšť z větší části dráze jako zázrakem vyhnul. V pátek na trať členové klubu rozsypali piliny, odčerpali menší kaluže a trať připravili na sobotní klání.

V sobotu pak vše probíhalo podle známého scénáře – volné tréninky, tři kvalifikace, finálové jízdy. Obloha sice byla z větší části dne zatažená, naštěstí pro všechny zúčastněné, ale bez sebemenších přeháněk.

Kvalifikace začaly po deváté hodině a krátce po poledni už byly známy její výsledky. Z našich členů si nejlépe vedl vítěz posledního Czech Open závodu Michal Šindelář, který získal TQ, třetí místo obsadil Honza Kapička, na pátém místě skončil Tomáš Kapička, Jiří Garbaczewski skončil na sedmém místě, Honza Bílek 10. místo, Libor Lukášek 11. místo, Miroslav Fedeleš 22. místo, Honza Hujer 32. místo, Tomáš Klein 42. místo, Petr Slavník 50. místo. To znamenalo veliký úspěch pro naše členy a hned šestice jezdců si zajistila přímý postup do semifinále.  Zbylí jezdci se museli prokousat na vyšší příčky z nižších finálových jízd. Do finále se nakonec propracovali naši závodníci – Michal Šindelář (startoval z první pozice), Libor Lukášek (startoval z druhé pozice), Honza Kapička (startoval z třetí pozice), Jan Bílek (startoval z páté pozice), Míra Fedeleš (startoval z osmé pozice).

Půlhodinovou finálovou jízdu vyhrál Michal Šindelář stylem start – cíl. Druhou a třetí příčku dlouho drželi Honza Kapička a Libor Lukášek, bohužel oba pro zhasnutí motoru těsně před tankováním museli přenechat boje o pohárové umístění jiným. Hned po startu se s technickými problémy potýkal Honza Bílek, který poté ani přes opravu finálovou jízdu nedokončil, Honza Kapička pro zlomené rameno také do cíle nakonec nedorazil, a tak se za vedoucího Michala Šindeláře posunul neustále se zlepšujícími výsledky Míra Fedeleš, který tak zvítězil i v kategorii 40+. Libor Lukášek nakonec dokončil jízdu na šestém místě.

Kompletní výsledky zde

 

 P.S. mezi posledními fotografiemi je k vidění jedovatě zelená elektro buggyna - pozor! jedná se o závodní stroj našeho předsedy klubu, který se tímto chystá vrátit zpět z pozice bafuňáře na závodní tratě - držíme palce a přejem mnoho úspěchů v této kategorii (ať to vyjde ještě tuto sezónu ...)

>>

MČR 2010 "A" Slavkov u Brna - pozvánka

08.05.2010 07:43

Dne 22. a 23. 5. bude první závod MČR A z celkových tří. Jedná se o dvoudenní závod v kategorii 1/8 IC Buggy. Časový harmonogram a podrobnosti níže. Přihlásit se na tento ávod je možné od 10. května zde.

>>

Astra Nitrocross 2010

03.05.2010 11:19

Za účasti 90 jezdců z 10 zemí proběhl další ročník mezinárodního závodu s modely 1:8 IC Buggy. Souboje se odehrávali na atraktivní trati plné skoků v "americkém" stylu. Snad jedinou vadou na kráse byla neúčast špičkových jezdců z ameriky, kteří díky problémům v letecké dopravě nedorazili. Již v pátečních tréninkových jízdách se ukázalo, že tyto závody byly hlavně o chybách jezdců. Kdo tedy dokázal jet vyrovnanou jízdu, tzv. najistotu, měl velké šance na úspěch.

V kvalifikacích nakonec dle předpokladů zvítězil Martin Bayer před svým bratrem Alešem a Martinem Paterem. Z našich jezdců obsadil pěkné 11. místo Honza Kapička a 14. místo jeho bratr Tomáš. Celkem se dařilo i ostatním klubovým jezdcům, Libor Lukášek s Michalem Šindelářem uzavírali první dvacítku, Pavel Braun a Jiří Dvořák obsadili 35. a 39. místo.

Bohužel již před kvalifikacemi se trať díky nočnímu dešti změnila, ale za použití pilin neztratila nic na své sjízdnosti. O něco horší stav byl v neděli před finálovými jízdamy, kdy trať opět v noci zkropily dešťové přeháňky a bouřky. Pořadatelé vše zvládli s přehledem, nicméně dráha se tak stala ještě náročnější na jezdecké dovednosti. Svůj den měl Jan Hujer který se z 1/32 finále probojoval až do 1/8 finále. Zde stejně jako Pavel Braun, Michal Michel a Jiří Dvořák své působení ukončil a dále již nepostoupil. Ještě větší úspěch zaznamenal Miroslav Fedeleš, který se probojoval až do 1/4 finále, kde mu o jednu příčku utekl postup do 1/2 finále.

Do finále se nakonec nedostal náš nejúspěšnější zástupce po kvalifikacích, Honza Kapička a své působení zakončil celkově na 23. místě. Stejně tak se nevedlo Liborovi Lukáškovy, který skončil o příčku za ním. Ve finále jsme nakonec měli dva zástupce - Toma Kapičku a Michala Šindeláře oba s podvozky Kyosho a motory Team Orion.

Celý závod nakonec dle předpokladů vyhrál Martin Bayer, který ani zde neměl konkurenci, která by s ním dokázala držet krok. O něco zajímavější byl souboj o další příčky, kde nakonec 3. místo obsadil Aleš Bayer před třetím Jiřím Márou a čtvrtým Tomášem Markem. Tom Kapička nakonec dojel na sedmé pozici a finálovou dvanáctku uzavíral Michal Šindelář.

kompletní výsledky zde

 

>>

5th International Warm Up (23.-25.4.)

28.04.2010 10:29

Již páteho ročníku mezinárodního závodu v kategorii buggy a truggy v Německu se zúčastnili naši zástupci Honza a Tom Kapičkovi. Oba absolvovali náročný víkend, neboť se přihlásili do obou kategorií. V konkurenci zahraničních pilotů zvučných jmen se naši jezdci neztratili. V buggynách se Tom z osmifinále dostal do semifinále, kde bohužel zlomil dvě ramena a tím pro něj tato kategorie skončila (celkově 27.místo). Lepšího výsledku dosáhl v truggynách, kde se probojoval až do finále a obsadil celkově 10. místo. Smůlu měl Honza, který s buggynou odstartoval do čtvrtfinále, ale po několika kolech musel odstoupit pro poruchu v elektronice svého modelu a celkově skončil na 47. místě. V kategorii truggy těsně nepostoupil do finále a obsadil celkově 15. místo.

Závod celkově v kategorii buggy vyhrál Jörn Neumann (LRP), dryhý byl Hupo Hönigl (Durango). Na třetím místě dojel Daniel Reckward s podvozkem Mugen. V kategorii truggy se vítězem stal Hupo Hönigl před Danielem Reckwardem a třetí místo obsadil David Ronnefalk. Kompletní výsledky zde.

 

>>

Czech Open 2010 Nepomuk (24.4.)

24.04.2010 21:12

Za účasti 49 jezdců pokračoval druhým kolem seriál závodů Czech Open 2010. Tentokrát se závodnící sjeli na trati nedaleko Nepomuku, v Tojicích. Zásadní rozdíl oproti předchozímu podniku v Horním Jelení bylo počasí a to vyloženě letní. Jelo se tedy po celou dobu na suchu. Místní trať byla oproti loňsku pozměněna a přibylo několik skoků.

Po kvalifikacích se vedení ujal Michal Šindelář, který zajel i nejrychlejší kolo. 5. místo obsadil Jan Bílek a první desítku uzavíral Pavel Braun. Ve čtvrtfinále B nakonec bohužel odstoupil Jiří Garbaczewski pro poruchu differenciálu, narozdíl od Míry Fedeleše, který jízdu vyhrál, a postoupil do semifinále B. Seminifále B se nakonec ukázalo jako nejvyronanější finálová jízda. Hned po startu došlo k několika kolizním situacím, které nejvýce poškodily Lukáše Zemana, kterému zhasl motor a přišel tak o možnost postupu do finále. Bohužel kolize se nevyhly ani Pavlu Braunovi a tak se po prvním kole ocitl na posledním místě a ztrátu již nedohnal. Vše pečetilo ještě v posledním kole chcípnutí motoru a to znamenlo pokles z vybojovaného 6. místa na 7. místo. Naopak se vedlo Mírovi Fedelešovi který klidnou jízdou obsadil v této finálové jízdě 3. místo a tak postoupil až do samotného finále. S odstupem času se ukázalo že tato finálovka byla divácky nejzajímavější.

V samotném finále se hned po startu ujal vedení Michal Šindelář a to v podstatě nepustil až do samotného závěru. Celý závod tak vyhrál před Michalem Michelem a Štěpánem Šilhavým. Míra Fedeleš i díky odlepené pneumatice obsadil 9. místo, ale mezi seniori si odvezl vítězství. Díky prvnímu místu v Nepomuku a druhému v Horním Jelení se do čela seriálu po dvou závodech vyhoupl Michal Šindelář.

Kompletní výsledky zde

 

>>
<< 20 | 21 | 22 | 23 | 24 >>

Vyhledávání