Novinky
Astra Nitro Cross 2013 - pozvánka
25.02.2013 17:55Již tradiční a jeden z nejlépe obsazených závodů v ČR se letos koná v termínu 31.5.-2.6. Již tradičně se bude závodit na dráze Slavkovského klubu a jak je již tradicí očekává se velká účast jezdců jak z tuzemska tak zahraničí.
Přihlášky budou otevřeny 1.3. od 12.00 na stránkách závodu.
———
8th International Warm Up Bischofsheim - pozvánka
05.01.2013 23:39Již tradiční závod, kterého se zůčastňují v hojné míře i jezdci z České republiky se letos koná ve stejném termínu jako v letech předchozích, tedy na konci dubna. Pořadatelé slibují změny na trati, která po několik ročníků zůstávala takřka beze změn. Celý podnik je o to zajímavější, že místní klub je hostitelem Mistrovství Evropy 2014.
Přihlášky se otevírají již 1. února ve 20.00 a jak je známo, možnost se přihlásit na tento závod se leckdy stává sci-fi. Běžně je startovní listina zaplněna deset minut po otevření přihlášek.
———
5. závod MČR 2012 (28.-29.9.), Most
30.12.2012 19:03Seriál mistrovství ČR se poslední zářijový víkend dočkal svého posledního závodu. Nový mistr republiky byl sice pro letošní rok již známý z minulého závodu v Dolním Bukovsku, nicméně o pořadí na dalších místech rozhodnuto ještě nebylo.
Poslední závod byl podle plánu uspořádán u tradičního pořadatele závodů v Mostě. Na trati, která je známá svými rovnými a technickými pasážemi (především typickým "šnekem") se závod mistrovství ČR objevuje pravidelně v kalendářích již několik sezon. Trať se dočkala oproti loňsku drobné změny, která spočívala v umístění skoku na konec cílové rovinky a dále také vyvýšená stávající tribuna pro časomíru a rozhodčího, aby měli lepší přehled o dění na dráze.
Do závodu se celkem přihlásilo 33 závodníků, což přimělo vedení RCAČR ke změně organizace závodu a byl vyzkoušen odlišný model dvoudenního závodu. Trend v úbytku závodníků tedy i nadále pokračuje. Z celkového počtu bylo osm závodníků kategorie elektro buggy. Vzhledem ke státnímu svátku, v pátek před víkendovým závodem, byl závod vypsán sice na dva dny, přičemž trénink trval celý pátek a závod se přesunul pouze na sobotu. Komu se tedy nehodilo, strávit dva dny na závodech mohl dorazit v sobotu ráno a o nic nepřišel. Díky pěknému počasí si tento formát závodníci vesměs pochvalovali. Většina závodníků už tak dorazila na páteční trénink, aby na rychlé trati nastavili co nejlepší setup. Každoročně na mostecké dráze totiž rozhodují desetiny vteřin a rozdíly jsou na této dráze snad nejmenší v celém kalendáři závodů MČR. TQ si zaslouženě vybojoval náš Jirka Mára, který zvítězil ve čtyřech z pěti kvalifikací. Jedno vítězství si připsal Lukáš Zeman, který skončil hned za Jiřím Márou. Již jistý mistr republiky Martin Bayer se posledního závodu MČR neúčastnil, jelikož na stejný termín vypsala organizace IFMAR Warm Up pro mistrovství světa v Argentině. Nicméně jeho tři vítězství mu zaručovala titul mistra republiky, již dva týdny zpátky.
Jelikož mistr byl již znát o to větší souboj se očekával o titul vicemistra ČR, na který si dělala zálusk hned trojice závodníků, kteří měli mezi sebou minimální rozestupy v průběžném pořadí. Na průběžné druhé příčce přijel do Mostu Lukáš Zeman, který tak měl nejlepší výchozí pozici do boje o titul vicemistra.
Již semifinálové jízdy však záhy vyřadily díky zhasnutému motoru z boje o druhou příčku Davida Kuklu. Hlavní finálová jízda poté byla sice ze začátku vyrovnaná a celé závodní pole jezdilo pospolu, nicméně Jirka Mára si po celou dobu polehoučku vybudovával rozhodující náskok, který mu vydržel až do konce finále. O to větší souboj proběhl o druhou příčku, kterou nakonec získal Lukáš Zeman, před Honzou Kapičkou, který vybojoval umístění na bedně v MČR letos poprvé. Na sedmé příčce skončil Jirka Dvořák, a svoji smolnou sezónu dovršil Tomáš Kapička, když neodstartoval do finále vůbec. Na jeho modelu těsně před startem kompletně vyhořela elektronika. Po vítězství ve svém semifinále měl ambice na umístění na předních příčkách. Honza Horáček skončil 18., Luboš Krch 20., Honza Hujer 22. a Petr Dvořák na 23. místě.
Paralelní závod elekter, kterého se zúčastnila jen osmička závodníků nepřinesl co se výsledků týká žádné překvapení. Vítězství v kvalifikaci a posléze i v samotném závodě si připsal Karel Novotný, který se zároveň stal i vicemistrem České republiky za Martinem Bayerem. Luboš Krch dojel na 4. místě, před Adamem Hainzem, 7. Lukáš Říha a Honza Kapička nedokončil ani jednu finálovku.
kompletní výsledky 1:8 IC
kompletní výsledky 1:8 E
H.K.
———
9. závod seriálu Czech Open (22.9.), Mladá Boleslav
28.12.2012 10:50Dalším závodem, který byl na programu v seriálu Czech Open byl naplánovaný do Mladé Boleslavi. Sešlo se tady celkem 39 jezdců ve všech věkových i výkonnostních kategoriích. Navzdory silnému dešti, který se nad tratí prohnal nad ránem se podařilo domácím dráhu dostat velice rychle do kondice. Bylo tak možné spustit tréninkové jízdy a kolotoč kvalifikací. Na domácí dráze si v kvalifikaci nejlépe vedl Lukáš Zeman. Bohužel i přes pěkné počasí a dlouhý letní den baly na programu pouze tři kola rozjížděk. Z našich na tom byl nejlépe Tomáš Kapička, který obsadil v kvalifikaci pátou příčku. V prvním kole semifinále však doplatil na zapomenutý betonový schod na trati, který se mu stal osudným hned v prvním kole semifinále a musel se tak rozloučit s nadějí na postup. I když se po opravě na dráhu vrátil, byla jeho jízda už spíše jen tréninkem na jinak dobře připravené dráze. Pro vítězství si nakonec dojel Martin Zicha, před domácím Lukášem Zemanem. Na Martinově vítězství se nemalou měrou podílel dobře sehraný tým mechaniků v depu. Z našich si nejlépe vedl Tomáš Fic, který ve finále vybojoval devátou pozici, Honza Hujer 16., Tomáš nakonec 24., Petr Dvořák 32. Pro barvy Bohemia Racing nepříliš dobrá bilance.
Z.K.
———
4. závod MČR 2012 (8.-9.9.), Dolní Bukovsko
26.12.2012 08:55Předposlední podnik letošní sezóny zavedl celé závodní pole do jižních Čech. V Dolním Bukovsku, kde závody již pátým rokem pořádá MK Veselí nad Lužnicí, opět připravili nádhernou a atraktivní dráhu. Hlavní koordinátorem stavby nové tratě byl starosta městysu Dolního Bukovska František Mazanec, pod jehož vedením vznikla zbrusu nová trať, včetně nového povrchu. Perfektně připravená trať vznikla ve velice krátkém čase, nicméně na její kvalitě se to vůbec nepodepsalo, možná naopak. Na nové trati v Dolním Bukovsku bylo vidět, že základem každé trati je kvalitní podklad, který zde tvořila čerstvá jílovitá hlína. Pomocí těžké techniky vznikly na dráze atraktivní překážky a dokonce byla zachována charakteristická parabola, i když v menším provedení.
Trať se rozpíná na obdobné ploše jako předchozí, je však mnohem rychlejší, a nejrychlejší jezdci dosahovali průměrného času na kolo kolem 32 sekund. Jednalo se sice teprve o předposlední závod, ale už tady mohlo být rozhodnuto o mistru republiky v obou vypsaných kategoriích. Do závodu se přihlásilo 27 závodníků do spalovací kategorie a osm závodníků do kategorie elektro buggy. Zajímavé rozřešení mělo obdobné hlasování jako ve Skřípově o délce závodu, kdy se více závodníků hlásilo k uspořádání dvoudenního závodu. Hlavním důvodem byla příznivá předpověď, která slibovala po celý víkend modrou oblohu a krásné letní počasí. I tentokrát předpověď vyšla a závodníci si tak užili jeden z posledních pěkných závodních víkendů. Pořadatel připravil na sobotu pro závodníky celkem osm jízd, (čtyři měřené tréninky a čtyři kvalifikace), které byly rovnoměrně rozmělněny do celého závodního dne. Na neděli byla připravena poslední pátá rozjížďka, která určila konečné pořadí pro rozdělení do finálových skupin. I tentokrát Martin Bayer získal TQ, stejně jako v předchozích třech podnicích. Z našich jezdců se do první desítky kvalifikace dostal Jirka Mára (3) a Tomáš Kapička (8).
Finálová jízda měla stejný scénář jako poslední dva podniky, hned po startu si Martin Bayer rozjel vlastní závod, ve kterém byl on sám jediným soupeřem. Až daleko za ním se bojovalo o další pozice a o stupně vítězů, a bojovalo se opravdu do posledních vteřin. Jezdci na druhém až čtvrtém místě dojeli v rozmezí necelých dvou sekund - tři kola za vítězným Martinem Bayerem. Ten díky tomuto vítězství obhájil loňský titul a získal celkově již šestý titul mistra České republiky v kategorii 1:8 IC Buggy. Martina tak ani po posledním závodě nikdo nepřeskočí, ačkoliv se jej neúčastní kvůli reprezentování ČR na přípravném závodě pro prosincové mistrovství světa v Argentině. Naši jezdci si vedli velice dobře a dokázali držet krok s Martinovými pronásledovateli. Smůlu měl Honza Kapička, který musel do depa s poškozeným modelem. I když se na dráhu po dlouhých minutách vrátil na dobré umístění si musel nechat zajít chuť. Stejně se musel vzdát naděje na dobré umístění i Jirka Mára, který odstoupil v polovině finálové jízdy. Jirka Dvořák skončil na celkově 15. místě před Petrem Dvořákem, Tomáš Kapička nedokončil semifinálovou jízdu a celkově se umístil na 20. Místě, Luboš Krch 22., Honza Hujer 24. Plamen Sokolov 25. A Tomáš Chaloupka 26.
Kategorie elektrických buggyn začala v sobotu pouze v sedmi závodnících, v neděli se přidal ještě Karel Novotný. Martin Bayer kraloval i v kvalifikaci elektrobuggy, kde si zajistil TQ již v sobotu. Svojí dominanci dokázal i ve finálových jízdách, když vyhrál v prvních dvou finálových jízdách. Honza Kapička dokončil pouze dvě kvalifikace a jednu finálovku. Nakonec obsadil celkově 5. místo, před Adamem Hainzem, Lukášem Říhou a Lubošem Krchem.
Bukovský závod tedy rozhodl o novém mistru ČR v kategorii 1:8 Buggy. Závod se uskutečnil asi zatím na nejlépe připravené trati v letošním ročníku a spolu se skřipovskou tratí patří k nejlepším dvěma podnikům v celém kalendáři MČR.
Z.K.
kompletní výsledky 1:8 IC
kompletní výsledky 1:8 E
———
3. závod MČR 2012 (25.-26.8.), Skřipov u Opavy
18.12.2012 11:01Poslední závod letošního ročníku mistrovství ČR pořádaného pod záštitou RCAČR na moravské části naší republiky se uskutečnil nedaleko Opavy ve Skřipově. Skřipovská dráha je pravidelným pořadatelem mistrovských závodů. Zároveň je také velmi oblíbená mezi závodníky díky své obtížnosti a hlavně kvalitnímu povrchu. Místní klub JK Cars Team je zkušeným pořadatel a připravil na letošní třetí podnik MČR opět trať do nejlepší kondice. Na této dráze se celoročně jezdí celá řada volných závodů.
Jediné co zůstalo otazníkem bylo jako obvykle ve Skřipově počasí. Již před závodním víkendem bylo podle zaslaných registrací jasné, že pořadatelům přidělá vrásky celková účast. Prognózy se vyplnily a v sobotu se do závodu přihlásilo 28 závodníků do spalovací kategorie, elektrických buggyn se nesešel ani potřebný počet účastníků na vypsání závodu. Byla tedy znatelná neúčast, citelná byla především neúčast pražských závodníků. Dílem se na neúčasti pochopitelně končící prázdni a čas dovolených.
Na svolané rozpravě si přihlášení závodníci sami v hlasování rozhodli, že se závod uskuteční jako jednodenní. Hlasování bylo jednoznačné a to především díky nepříznivé předpovědi počasí na neděli, která se nakonec vyplnila.
Závod byl tedy vypsán jako jednodenní, nicméně i přes pozdější začátek se stihly tři měřené tréninky, po kterých následovala řádná kvalifikace a finálové jízdy. Všech pět kvalifikací vyhrál Martin Bayer. Náš jediný profesionální závodník zdá se po dvou letech opouští motory nVision. Skřipovský závod absolvoval s motorem Novarossi, se kterým závodil až do mistroství světa 2008.
Kvalifikace přinesla pro organizátory jednu nepříjemnost, která vrhla stín na tuto kategorii. V depu byl při mazání pneumatik přistižen předsedou sekce jeden z našich předních závodníků. Česká pravidla jsou sice k mazání pneumatik benevolentní, podobně jako evropská pravidla, nicméně drzost s jakou bylo mazání uprostřed závodiště aplikováno rozpálila i samotného předsedu sekce. Vyřešení celé kauzy proběhlo záhy nevyloučením přichyceného pilota ze závodu pro "nedostatek důkazů" i přes to, že pravidla hovoří jasně. Naštěstí byl tento incident jediným tmavým místem celého jinak perfektně zorganizovaného závodu.
Hlavní finálová jízda odstartovala v podvečer a stihla se dojet akorát se zapadajícím sluncem, focení nejlepší dvanáctky jezdců se tedy nakonec uskutečnilo již za šera. Pro své letošní druhé vítězství si dojel Martin Bayer a udělal tak výrazný krok k obhájení svého loňského titulu. Na stupních vítězů jej doplnili druhý Jirka Mára a třetí David Kukla.
H.K.
———
———
10. závod seriálu Czech Open (7.10.), Horní Jelení
18.10.2012 20:45V sobotu, sedmého října se Horním Jelení konal předposlední závod seriálu Czech Open. Dráha a všechno ostatní bylo dobře připravené a po deštivém pátku počasí přálo. Proto se na dráze sešlo slušných 46 jezdců.
Jak je již zvykem, organizační tempo bylo vlažnější, takže měli všichni dost času na opravy a úpravy svých modelů a také si trochu pokecat. Ráno byla trať provlhlá, takže měla slušný grip. Po rozjížďkách první tři místa obsadili Lukáš Zeman, Štěpán Šilhavý a Martin Zicha. Z našich si nejlépe vedl Michal Michel na 6. místě.
Po pauze na oběd se pokračovalo nižšími finálovými jízdami. Na celkově 35. místě skončil náš Tomáš Chaloupka, 21. byl Tomáš Fic, 18. Honza Hujer a 16. Honza Horáček.
Finále bylo dobře obsazené, a proto se s tím nikdo „nemazal“. To také dokazovaly rozestupy jezdců na druhém až pátém místě – pouze nějakých 25 vteřin. Jediný kdo se této smečce dokázal utrhnout o jedno kolo, byl Lukáš Zeman, na druhý stupínek se postavil Honza Zámiš a na třetí dojel náš Michal Michel. Za Bohemia racing byl ještě ve finále Petr Dvořák, který obsadil 10. Místo.
I přesto, že v Ottově pověstném autobusu ke konci nečekaně došlo pivo, se závody povedly. Na dráhu do Horního Jelení se tedy budeme všichni rádi vracet.
-MM-
———
———
7. závod seriálu Czech Open (18.8.), Tojice
07.09.2012 20:18V půlce srpna se na dráze v Tojicích u Nepomuku jel sedmý závod seriálu Czech Open. Do závodu se přihlásilo celkem 43 jezdců, což je velice dobrá účast.
Na dráhu jsme dorazili okolo půl osmé, s tím že se v devět dráha otevře pro trénink. Nicméně po našem příjezdu začalo dráhu kropit hasičské auto a dalo by se říct, že z dráhy udělalo menší bažinu, takže se muselo počkat, než dráha trochu proschne a voda se alespoň trochu vsákne. První odvážlivci se na trať vydali cca půl hodiny po odjezdu hasičského vozu a na jejich modelech to bylo znát. Já se odvážil vyjet s modelem o něco později a měl jsem následně také co dělat abych stihl model očistit do začátku kvalifikací. Nicméně se mi to podařilo a hned první kvalifikační kolo jsem dokázal vyhrát, před druhým Lukášem Zemanem. V druhém kvalifikačním kole si výborně vedl Honza Zámiš a skončil jen těsně za mým časem z první rozjížďky. Nicméně ve třetí kvalifikaci zajel absolutně nejlepší čas Lukáš Zeman a připsal si tak celkové TQ. Náš klub zastupoval také Michal Michel, který končil po kvalifikacích na osmém místě a Petr Dvořák na místě devátém.
V jedné ze čtvrtfinálových jízd udělala velký zmatek jediná přihlášená elektra. Nicméně vše začalo už na startu, když někteří mechanici nevěděli, z jaké pozice jejich jezdci startují a vnesli do startovní procedury značný zmatek, což velmi rozčílilo našeho Plamena Sokolova, který možná i kvůli tomuto incidentu dojel na páté (nepostupové) příčce. Jezdec s elektrickým modelem ale obsadil první pozici! Následně byl diskvalifikován ze svého čtvrtfinále, ale až po skončení semifinále, do kterého měl postoupit. To znamenalo, že Plamen, který obsadil pátou pozici ve čtvrtfinále, měl postoupit do semifinále právě místo diskvalifikovaného jezdce. Plamen byl tedy dosazen jako třináctý jezdec do druhého semifinále. V tomto semifinále se s technickými potížemi potýkal Lukáš Zeman, který kvůli vadnému servu, musel ze závodu odstoupit. Znamenalo to tedy, že první příčku může získat po dlouhé době někdo jiný. Z našeho klubu se do finále dostal spolu se mnou a Michalem dále probojoval Tomáš Fic, Kamil Řečínský a Petr Dvořák.
Hned po startu hlavního finále jsem zužitkoval první místo na startu a ujal se vedení, nicméně velmi nepříjemně na mě dotíral Michal Šindelář, který mě předjel a začal ujíždět. Hodně mu k tomu také dopomohla strategie, která mu umožňovala tankovat po deseti minutách, což můj motor nezvládl. Snažil jsem se tedy tahat, co to dalo a vypadlo to před závěrem finálové jízdy slibně. Nicméně dvě kola před koncem mi zhasl motor a bylo po nadějích a pro první místo si tedy dojel neohroženě Michal Šindelář. V cíli byl přede mnou nakonec i můj klubový kolega Michal Michel a já se tak musel spokojit se třetí příčkou. V kategorii juniorů zvítězil Vladimír Pour, který se jako jediný z mladíků dokázal prorvat do finále.
Trať, na které se závod konal, byla v naprosto dezolátním stavu a pro pořádání závodů i nevhodná. Hlavním neduhem tretě jsou vlny, které vznikají po modelech v měřítku 1:6, které, jak jsem posléze zjistil, se na dráze prohánějí poměrně často. Jeden ze skoků, který byl zajištěn cihlami, se v průběhu závodu dokonce začal rozpadat a cihly padaly přímo na cílovou rovinku. Podmínky byly ovšem pro všechny stejné a každý se s dráhou popral po svém, někdo lépe a někdo hůře.
Tomáš Kapička