Euro Warm Up Fehring (20.-22.4.), Rakousko

05.05.2012 17:42

Pro početnou část jezdců našeho klubu byl výlet do rakouského Fehringu prvním mezinárodním závodem pod širým nebem. Start závodu byl naplánované na 20. dubna, tedy hned na úplný začátek sezóny. Jednalo se o warm up pro srpnový závod mistrovství Evropy. Letošní ME se koná na jih od českých hranic, v jižním Rakousku v městečku Fehring. Ten je vzdálený necelých 500 km od Prahy a je tak pro české účastníky v ideální vzdálenosti. I díky snadné dostupnosti toho dokázala využít jedenáctka českých závodníků a z toho byli čtyři členové Bohemia Racing.

Závod byl vypsán jako třídenní - pátek tréninky, sobota kvalifikace a nižší finálové jízdy a v neděli zbylé finálové jízdy včetně té hlavní. Podle výsledků pátečních měřených tréninků byli závodníci rozdělení do kvalifikačních skupin. Dlouhodobá předpověď počasí byla děsivá, ale ta aktuální byla pak příznivější, což znamenalo, že v pátek a v sobotu panovaly příjemné letní teploty. Vzhledem k tomu, že se jednalo o Warm Up čekalo na závodníky po příjezdu vše jako by se jednalo o závod mistrovství Evropy. Přihlášeno bylo 120 lidí, do dějiště pak přijelo 102 závodníků, včetně kompletní špičky a úřadujícího šampióna Roberta Battla. Nemohl chybět ani náš nejlepší závodník a úřadující mistr ČR Martin Bayer.

Na závodníky čekala, našim jezdcům dobře známá z předešlých závodů, rozlehlá drahá. Povrch tratě tvoří z větší části hliněný podklad, místy doplněný o umělé překážky - zámkovou dlažbu, koberec nebo dokonce drátěný most. Monstrózní vysoká tribuna pro jezdce a časomíru je dominantou celého areálu. Zázemí mají ve Fehringu opravdu skvělé.

V pátečním tréninku byl naším největším smolařem Jirka Mára, kterému se kvůli problémům s elektronikou svého modelu nepodařilo nastoupit do žádného z měřeného tréninku a po pátečních jízdách nefiguroval ani na výsledkové listině. Na druhé straně výsledkové listiny se naopak po pátečních trénincích figuroval Francouz Reno Savoya, z našich byl na sedmnáctém místě nejlepší Martin Bayer. Ač se trať tvářila na první pohled jednoduchá, dělal jezdcům velký problém prach, který "seděl" na zpevněném povrchu a ubíral modelům tolik potřebný grip.

TQ v sobotních kvalifikačních jízdách získal anglický reprezentant ElliotBoots. Naši si v rozjížďkách vybojovali pozice napříč téměř všemi finálovými jízdami. Nejlepší český reprezentant Martin Bayer si tentokrát musel vyzkoušet čtvrtfinálovou jízdu.

Díky všudy přítomnému wifi připojení jsme mohli neustále sledovat přes "chytré" telefony aktuální předpověď počasí, která bohužel od samého začátku slibovala deštivý konec víkendu, což se nakonec naplnilo. Martinu Bayerovi se podařilo probojovat až do deštivého vyvrcholení. V konkurenci jezdců z celé Evropy se našim vesměs dařilo.

První kapky se snesly na dráhu v průběhu druhé semifinálové jízdy a lehký déšť se brzy proměnil v pořádnou průtrž mračen, která neměla konce. Pak se však o výsledcích začalo rozhodovat nikoliv na trati, ale za stolem rozhodčího.

Start finálové jízdy byl kvůli dešti nejprve opakovaně odložen. Poté byli všichni finalisté dotázaní, zda chtějí v dešti startovat do hlavní finálové jízdy či nikoliv. Jelikož EFRA pravidla jasné říkají, že pokud alespoň jeden z finalistů chce startovat, musí finálová jízda být odstartována. A protože tři závodníci z dvanácti finalistů souhlasili se startem jízdy, byl vyhlášen začátek přípravného času pro zkrácenou finálovou jízdu, která byla vypsaná na 30 min. Trať v tu chvíli připomínala místy spíš vypuštěný rybník. I přesto, že je trať velmi dobře vyspárovaná a voda měla tendenci stékat mimo trať i tak se na ní našly pasáže, kde voda tvořila kaluže. Z 12 vypuštěných modelů se po necelých 10ti minutách, kdy byl závod ukončen, pohybovala bez problémů pouze čtveřice závodníků - podmínky byly opravdu extrémní a tak byl závod v čase 9:30 min. ukončen. Aby mohly být výsledky uznány, muselo by být, podle pravidel, odjeto alespoň 10 minut. Jelikož měla každá semifinálová jízda odlišné podmínky, počítalo se s vyhlášením výsledků 24 nejlepších jezdců podle výsledků dosažených v rozjížďkách. Hlavní rozhodčí Carlos Gomez (předseda sekce EFRA buggy 1:8 IC) však rozhodl v souladu s výkladem pravidel jinak. Strhla se nekonečná diskuse, byl svolán i team manager meeting. Na výklad pravidel se sešlo několik rozdílných názorů. Hlavní a definitivní rozhodnutí bylo nezvratné. Pořadí bylo sestaveno podle umístění v každé semifinálové jízdě zvlášť. Byla vyhlášena tedy dvě 1. místa, dvě 3., dvě 5. …..

Na Martina Bayera nakonec zůstalo dělené sedmé místo, ačkoliv ve zrušené finálové jízdě mu patřila třetí příčka. Další naši zástupci skončili v osmifinále - Jiří Mára (41. místo), Honza Kapička (46), Petr Klatovský (52) a Tomáš Marek (53); Ludvík Kurečka (60) a David Kukla (61) se probojovali do 1/16 finále; Pavel Braun (75) a Honza Domanský (84) skončili v 1/32 finále a Roman Bílek (91) a Plamen Sokolov (100) skončili v 1/64 finále.

V úvodním mezinárodním závodě se tedy naši neztratili a budeme doufat, že svoje výsledky na srpnovém mistrovství Evropy minimálně obhájí!

Kompletní výsledky: http://www.myrcm.ch/at/wmw/20120420_154734/GP-IC-OR8/index.html

H. K.

Zpět

Vyhledávání